Az új Sony Cybershot DSC-P5 és DSC-P3 jelű készülékek egyaránt 3,34 megapixel felbontást kínálnak. A 600 dolláros DSC-P5 háromszoros optikai és hatszoros digitális zoommal, az 500 dolláros DSC-P3 pedig háromszoros digitális zoommal rendelkezik. Mindkét kamerát 8MB-os Memory Stick memóriakártyával szállítják.
Az 5,24 megapixeles Cybershot DSC-F707 ötszörös optikai zoommal, 16MB-os Memory Stickkel ezer dollárba kerül. Mindhárom berendezés októberben kerül a boltokba.
A három új eszközzel együtt a Sony már 15 féle digitális kamerát kínál. Az IDC adatai szerint a Sony jelenleg piacvezető a digitális kamerák terén.
A hordozható DPP-MP1 digitális fotóprinter várhatóan novemberben novembertől kapható majd, 350 dolláros áron. Az újratölthető elemmel működő, és szintén Memory Stickre dolgozó berendezés segítségével közvetlenül fotózás után ki lehet nyomtatni a képet.
Hasonló nyomtatókat árusít már a Canon, a SiPix, a Polaroid és az Olympus is. Megjelenésük azt jelzi, hogy egyre erősödik és fontosabbá válik a digitális kamerákhoz tartozó kiegészítők piaca. Elemzők szerint éppen az ilyen eszközök piacra kerülése segíti elő, hogy a digitális fényképezőgépek nagy tömegben is el tudjanak terjedni.
Példa a kiegészítőkre a digitális képkeret, amely több fényképet tud felváltva megjeleníteni, illetve a vadonatúj Apex Digital 5131 DVD lejátszó, ami szintén képes digitális fotók megjelenítésére. A Sony pedig bejelentette, hogy a digitális fotókat más termékcsoportjaiba is integrálni kívánja: például olyan szoftvert fejlesztenek, melynek segítségével a PlayStation 2-vel rendelkező játékosok saját arcukat jeleníthetik meg egyes videojátékok szereplőinek arca helyén.
A piackutató IDC felmérése szerint az Egyesült Államok PC-s háztartásainak 15 százaléka rendelkezik digitális kamerával. A Sony szakemberei úgy vélik, ezen berendezések piaca évi 30-40 százalékkal nő, az IDC ezzel szemben csupán 10 százalékot jósol erre az évre.
(c|net)