A Prágában megrendezett konferencián kelet-európai értékesítési szakemberek és média képviselői ismerkedhettek meg az Apple-termékek kihasználásainak lehetőségeivel. A tavalyi év sikeres budapesti összejövetelét követően az idei esemény fő profilja az új hardver-eszközök és a Mac OS X operációs rendszer gyakorlati bemutatása volt a multimédia terén. A prezentációk kiterjedtek a digitális fotózás, a zene és a digitális mozgókép területére is.
A konferencia kulcsszava a kreativitás volt, az Apple kelet-európai képviseletét vezető Gilles Mouchonnet szerint a vállalat legstabilabb vásárlóerejét a kreatív szakemberek képviselik, így a cég kiemelten kezeli az új operációs rendszerben és az erre fejlesztett alkalmazásokban rejlő professzionális lehetőségek ismertetését.
Az Apple az utóbbi hónapokban számos újdonsággal rukkolt elő, a Mac OS X tavaly őszi frissítését követően 2002 elején főleg a hardver-eszközök kerültek középpontba. A futurisztikus designnal megáldott, lámpaszerű új iMac és a PowerBook G4 megjelenése mellett az PowerMac hagyományos konfigurációja is új kiszerelésekben került piacra. Szoftverek terén az Apple következő nagyobb akciója a QuickTime 6 kibocsátása lesz.
A prágai összejövetel résztvevői megismerkedhettek a az AirPort elnevezésű vezeték nélküli kézieszközzel, mely a hozzá tartozó bázisállomás 50 méteres körzetében biztosít hálózati elérést.
A konferencián számos, az Apple-vel együttműködő vállalat, így többek közt a Corel, a Canopus és az Adobe is jelen volt. Az utóbbi képviselője működés közben mutatta be a rövidesen megjelenő Photoshop 7.0-ás verzióját.
Korábban:
Az MPEG-4-vita miatt késik a QucikTime 6
Applele: merész vonalak a négyzeten
Lapos iMAc, új GoLive! és LiveMotion a MacWorld Expo-n
Fórum:
Számítógépes grafika