A piackutató felmérése szerint 2001-ben mintegy 399,6 millió új mobiltelefon talált gazdára, ez a szám kis mértékű - 3,2 százalékos - elmaradást mutat a 2000-re becsült adattól. 2001 az első olyan év, amely során megtört a mobilpiac növekvő tendenciája: a globális eladások 1996 és 2000 között évente átlagosan 60 százalékos növekedést mutattak.
A Gartner elemzői a lehetséges okokat az európai piac telítődésében, a használt eszközök népszerűsödésében a fejlődő országokban és a készülékek "szürke" forgalmának növekedésében látják. Emellett a piacra kerülő új termékek, illetve szolgáltatások hiányolták az olyan újdonságot, amiért a telefontulajdonos hajlandó lett volna lecserélni régebbi készülékét. A tavalyi év "nagy dobásának" szánt GPRS-hálózatok elindítása sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket - állítja az elemzés.
A készülék-eladások terén a finn Nokia megőrizte vezető pozícióját, magának tudva a piac 35 százalékát. Második helyre, mintegy 15 százalékos piaci részesedéssel a Motorola került, őt követi a Siemens, a Samsung és az Ericsson. A Gartner adatai szerint utóbbi két vállalat közül a tavalyi év nagy nyertese a Samsung volt, míg a legnagyobb visszaesést az Ericsson produkálta. Az időközben létrejött Sony Ericsson közös eredménye 2001-ben a lista harmadik helyére lett volna elég.
Korábban:
Westel: MMS két hónapon belül
Multimédiás telefonok a Sony Ericssontól
Nokia, Microsoft: nagyágyúk drót nélkül