Az internet a kezdeti információforrás szerepkörből mára valóságos utazási piactérré nőtte ki magát. - derül ki a British Airways és a Nagyutazás.hu portál közel 600 fős mintán, a naponta internetezők körében végzett felméréséből. Míg 2 évvel ezelőtt, a felhasználók 10-12 százaléka számára pusztán "tájékozódási pont" volt az internet, addig ma már több mint 61 százalékuk szerzi be innen utazási információit, sőt 28 százalékuk az utazás fontosabb kellékeit - repülőjegy, szállás - is számítógépén keresztül foglalja. Az interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában hazánkban az utazással kapcsolatos vásárlások a banki szolgáltatások, a könyvek, a zenei árucikkek (CD, kazetta) után a negyedik legkeresettebb termékké léptek elő.
Széles körű információk
A felmérés változatos és érdekes képet mutat az internetről beszerzett információk típusa tekintetében. A megkérdezettek 85 százaléka aktuális napi hírekért, 77 százaléka belföldi és nemzetközi utazási információkért, 69 százaléka munkával és tanulással kapcsolatos értesülésekért, míg 55 százaléka szabadidős programokkal kapcsolatos információkért látogat a legtöbbször a virtuális világba.
Utazástervezés a neten
"Az utazási irodák szakembereinek tanácsára várhatóan még sokáig szüksége lesz az utazóknak" - mondja Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója. "Teljes utazását - fakultatív programok, autóbérlés és transzferek - mindössze a megkérdezettek 3 százaléka szervezi és foglalja online úton, és bár évek óta fokozatosan növekvő tendenciát mutat, de az elektronikus kifizetések mértéke sem haladja meg ezt az arányt" - teszi hozzá az igazgató.
Az elmúlt közel két évben az online utazási információk és ajánlatok kínálata dinamikusan bővült. Míg eleinte csak hírportálok utazási rovataiból tájékozódhattak az érdeklődők, addig ma már számtalan utazásra specializálódott oldal található.
"A British Airways és a Nagyutazás.hu közös felmérésének adatai szerint az interaktív utazástervezésnél a legtöbben - 30 százalék - utazásra szakosodott oldalakról és utazási irodák ajánlatából (18 százalék), azaz kínálati oldalról választanak, tájékozódnak" - mondta Nagy Gábor, a Nagyutazás.hu igazgatója. Ezzel párhuzamosan fokozatosan nő azok aránya, akik az adott célra történő kereséssel egy előre definiált igény alapján választanak az utazási kínálatból.
Ajánlat:
Az [origo] utazási ajánlata