A helyszín tehát Vietnam, méghozzá az amerikaiakkal vívott véres polgárháború időszaka. A fejlesztők nem fecsérelték az energiájukat arra, hogy történelmileg hiteles helyszíneket és csatákat vegyenek elő, viszont a két oldal katonái, és ami a műfajt figyelembe véve talán még fontosabb, a háború fegyverei helyet kaptak a játékban. Találkozhatunk az amerikai M-16-os puskával, a híres Tommy ágyúval, az US-M3-massal, a vietnamiakat választva pedig a végzetesen hatékony Ak-47-essel, valamint a Dragunyov távcsöves puskával.
Az egyjátékos küldetéssorozatban csak az amerikaiak oldalán harcolhatunk egy különlegesen kiképzett osztag tagjaként, multiplayerben viszont már akár a Vietcong gerillájaként is harcolhatunk. A fejlesztők gondoskodtak róla, hogy egyik oldal katonái se kerüljenek fölénybe a többjátékos szekcióban.
Mint a legtöbb korszerű akciójátékból, a Vietcongból sem maradhatott ki annak a lehetősége, hogy válasszunk a különféle kasztú karakterek közül. Lehetünk egyszerű katonák is, de akár orvosként, géppuskásként, rádiósként, vagy mesterlövészként is részt vehetünk a háborúban. Ha esetleg az orvost, vagy a rádióst választjuk, ne gondoljuk, hogy kényelmesen hátradőlve szemlélhetjük az akciókat, mivel ezen karakterek is mindig fontos szerepet kapnak.
A többjátékos módot választva csupa klasszikus fogás terül elénk az étlapon. Akad itt deathmatch, capture the flag, co-op, vagy team deathmatch. A multiplayer összecsapások előtt választhatunk néhány fegyver közül, hogy mit viszünk magunkkal – az igazi profik ugyebár csak a rohamkést -, de a harc során bármikor elvehetjük a lelőtt ellenfelek fegyvereit a neki már úgysem kell jeligével.
A többjátékos módok közül talán a team deathmatch a legérdekesebb, főleg akkor, hogyha a csapat minden tagja valamilyen eltérő hivatást választ, vagy legalábbis különböző fegyverekkel indul harcba. Kell mondjuk néhány faltörő kos karakter nehézfegyverekkel, vagy kétcsövű puskával, de mellettük nagyon is helye van legalább egy orvosnak, illetve egy mesterlövésznek is.
Korszerű akciójátékként aposztrofáltuk a fentiekben a Vietcongot, és ennek a kitételnek a környezet életszerűsége terén is eleget tesz. A legtöbb misszió természetesen a dzsungelben játszódik, csak néha kényszerülünk bizonyos épületekben, például ősi templomokban harcolni. Legyünk azonban akárhol, aligha találkozhatunk olyan elemmel, amely ne "élne". A dzsungelben a fű, a fák ágai, a liánok, az avar és minden más elem mozog, illetve reagál, hogyha átgázolunk rajta. A belső területek, mint például az említett templom sem csupán ideiglenesen összetákolt sátrak, hanem önmagukban is érdekes és felfedezésre váró útvesztők sorozata.
Az őserdő, amellett, hogy nagyon részletesen került kidolgozásra, meghatározza az alkalmazott stratégiát is. A sűrű növényzet, a magas bokrok és liánok ugyebár ideális búvóhelyet jelentenek a mesterlövészek számára. Nemcsak nekünk fog eszünkbe jutni, hogy az ágak mögé rejtőzve lövöldözzünk az ellenség katonáira, hanem a számítógép által vezérelt ellen is előszeretettel fogja kihasználni e lehetőséget.
First Person Shooterből nincs hiány a piacon, és olyanokkal is bőven találkozhatunk, melyek történelmi témákat dolgoznak fel, mint mondjuk a MOHA. A vietnami konfliktus feldolgozása a műfajban viszont még új, és a fentiek alapján elmondhatjuk, hogy az Illusion programja nem maradt el sem a kívánalmaktól, sem a fejlesztők korábbi munkáitól.