A karakteralkotás igen egyszerűen történik. Elsőként választanunk kell három állat, kutya, ló és nyúl közül. Ha ez megvan, akkor ízlésünknek megfelelően átalakíthatjuk állatian jó hősünk külsejét. Minden egyes testrészt teljesen függetlenül színezhetünk be, így akár kék lábú, lila fülű nyúllal is nekivághatunk a játéknak. Ha saját nevet adunk a karakternek, akkor meg kell várnunk, hogy a "Toon Council" engedélyezze, ami néhány napig is eltarthat. Ha nem akarunk várakozni, választhatunk néhány tipikus Disney-s név közül.
A karakter megalkotása után egy gyorstalpaló tanfolyamon megtanulhatjuk, hogyan irányítsuk hősünket, illetve hogyan zajlanak a harcok. Megkapjuk első "tárgyunkat", a Laffpoints Metert, mely egy elégedettséget mutató indikátor. Hogyha a mutatott pontok száma nagyon lecsökken, netán eléri a nullát, a karakter nagyon szomorú lesz, és visszakerül egy biztonságos területre. A pontok száma idővel lassan regenerálódik.
Egy másik tárgy, amit a tanfolyamon kapunk, a Schticker Book. Ezt több dologra is felhasználhatjuk: egyrészt az opciókat állíthatjuk benne, megnézhetjük a térképet, elugorhatunk azonnal a fenti bekezdésben említett biztonságos területre, visszatérhetünk bármikor a gyakorláshoz, és nem utolsó sorban megnézhetjük az eleddig legyőzött ellenségek számát. Mert akadnak bizony ellenségek is ToonTownban, méghozzá nem is kevesen. Ezek az úgynevezett 'cogok' alig várják, hogy legyőzve bennünket lecsökkentsék a Laffpointjaink számát.
Végezve a gyakorlással, bevethetjük magunkat az éles játékba. A kiindulópont minden esetben a ToonTown Central, vagyis a városközpont. A feladatokat az itt található épületek lakóitól kapjuk. Az ebben a szektorban kapott feladatok megoldásához nem kell más területekre lépnünk, így megoldhatatlan problémákkal szembesülnünk. A feladatok teljesítése után különféle jutalmakban részesülhetünk. Kaphatunk Laffpointokat, elkerülhetünk egy újabb gyakorlópályára, ahol különleges manővereket próbálhatunk ki, új támadási módokat kaphatunk, vagy megemelkedhet az egyszerre elvállalható feladatok száma is.
A küldetések mellett jutalmat kaphatunk akkor is, ha kipróbálunk egyet a programba épített fura játékok közül. Ezek egyike során például kilőnek bennünket a levegőbe, és meg kell próbálnunk egy vízzel teli silóban landolnunk.
Hogyha a városközpontban minden küldetést teljesítettünk, akkor egy újabb régióba kerülünk, ahol már keményebb próbák elé nézhetünk. Itt kamatoztathatjuk azokat a különleges támadási módokat, melyet az elő részben szereztünk. Kezdetben csak két mód, egy közelharci, és egy távoli áll rendelkezésünkre, de később akár több ellenfélre ható, illetve nagyobb sérülést okozó támadásokat is kapunk. Bizonyos "támadások" ránk fejtik ki hatásukat. Ezek különféle power-upok, vagy gyógyulási lehetőségek.
Szerencsére a harc körökre osztott módon folyik, így nem kell reflexeinkre hagyatkozni. A játékos elsőként mindig a használni kívánt támadást határozza meg. Hogyha csoportosan harcolunk, akkor elsőként mindig a távolsági támadások lépnek életbe, a közelharc csak ezután veszi kezdetét. Meg kell jegyeznünk, hogy minél messzebb jutunk a városban, annál nagyobb szükség van az összefogásra az ellenségek legyőzése érdekében.
Noha a Disney leginkább a tíz év alattiakat célozta meg a játékkal, akik kedvelik a könnyed kikapcsolódást, a rajzfilmeket, és megengedhetnek maguknak egy online játékot, korhatár nélkül kedvelni fogják ToonTownt és színes, mókás lakóit.
Rendszerkövetelmény: még nem ismert.