Vágjunk is mindjárt a közepébe, nézzük, mivel bővült a Heroes of Might and Magic negyedik része. Először is, itt vannak az új egységek, igaz, kevesebben, mint vártuk. Elsőként nézzük a katapultot, mely negyedik szintű élet jellemű egység. A játékban igen nagy szerepet kapnak a várak, melyeket nem könnyű bevenni, főleg, ha az ellenség már kellően kiépítette a védelmét, és állomásoztat is odabent pár ezer fekete sárkányt. A katapulttal egyrészt a védőket is megritkíthatjuk, de ennél fontosabb, hogy remekül alkalmas a védművek lerombolására, közelebb juttatva az ellensége vár elfoglalásához.
A következő új egység a Frenzied Gnasher, mely szintén negyedik szintű, a katapulttal szemben viszont hatalom jellemű egység. Gnasher barátunk egyrészt igen komoly harci tulajdonságokkal rendelkezik, minek következtében élen jár az ellenség agyonvágásában. Nem elhanyagolható tulajdonsága, hogy immúnis a varázslatokra, így különösen kellemetlen perceket szerezhet a varázstudó ellenségnek. No, gondolhatja a játékos, mást sem fogok építeni, mint Frenzied Gnashert. Ez dicséretes, de van egy kis probléma barátunkkal, nevezetesen az, hogy négyezer aranyba kerül toborzása.
A harmadik új teremtménynek szinte elég lenne a nevét leírni: Mega Dragon. No nem Lina Inverse kedvenc háziállatáról van szó, hanem egy brutális erejű lényről, mely káosz jellemű, természetesen a legmagasabb szintű, és még a mágiának is ellenáll ötven százalékban. Hátránya, hogy még a Gnasher is olcsó hús hozzá képest, mert nem kevesebb, mint nyolcezer aranyba kerül. Szaporának sem igazán neveznénk, hiszen hetente csupán egy Mega Dragonnal bővíthetjük seregünket városonként.
Az új egységeket nem minden küldetésben vethetjük be, ami tovább csökkenti jelentőségüket. Figyelembe véve azt a tényt, hogy a túl drága egységek általában nem érik meg az árukat, a Frenzied Gnasher valamint a Mega Dragon valószínűleg nem fog meghatározó szerepet kapni a hódító seregünkben.
No igen, ez a három egység tényleg nem túl sok, de legalább küldetésekből nincs hiány. Az eredeti játékhoz hasonlóan a Winds os Warban is hat kampány vár bennünket, melyek közül ötnek egy-egy eltérő jellemű hős a főszereplője. A hatodik küldetés amolyan finálé, vagyis végső összecsapás a jók és rosszak között. Az egyedi küldetések érdekessége, hogy közülük húszat maguk a játékosok alkottak, és küldtek el a 3DO illetékesei számára.
A játék grafikája és hanganyaga nem változott, ami az utóbbi esetben nem is baj, figyelembe véve, hogy a HMM4-nél szebb zenével megáldott programmal aligha találkoztunk az utóbbi időben. Az új egységek persze tovább színesítik a palettát, de grafikai újításokat hiába várnánk a Winds of Wartól.
Kétségtelen, hogy kevés új elemet tartalmaz a kiegészítő. Igazán vehették volna a fejlesztők a fáradtságot, hogy új fajokat, új várakat, vagy legalább új hőstípusokat belepakoljanak a játékba. Hogy a grafika nem változott, az várható volt, viszont dicséretes a számos új kampány és egyedi küldetés. Az biztos, hogy aki nem volt fanatikus Heroes rajongó, az nem a Winds of War miatt fogja megkedvelni a sorozatot, aki viszont vérbeli szerelmese a játéknak, nem fogja kihagyni e kiegészítőt sem.