A játék küldetései a háború elején, 1965-ben kezdődnek, és három év hadműveleteit dolgozzák fel. A fejlesztők rengeteg időt töltöttek történelemkönyvek felett görnyedve, így minden egyes misszió eseményei valós alapokon fognak nyugodni. A játékos egy szimpla közkatonaként kezdi meg vietnámi pályafutását a gyalogság kötelékében, de hogyha sikeresen túléli az adott ütközetet, vagyis küldetést, akkor előléptetik. Az előléptetés után összetettebb feladatokat is kap, melyet nem bíznának egy újoncra. Időről időre más egységekhez is áthelyezik a játékost, hogy kipróbálhasson többfajta fegyvernemet is. Nagyon ne éljük bele magunkat a fegyvernemekbe, repülőgépet azért nem kell vezetnünk.
A vietnámi háborúban alapvető problémát jelentett a katonáknak, hogy pillanatok alatt meg lehetett halni. Ez persze más háborúk esetében is így van, de azokban általában a támadó, vagy védekező ellenség végez a katonával. Vietnámban evvel szemben az ellenség, vagyis Charlie szinte mindig láthatatlan, váratlanul ront elő a dzsungelből, ha éppen nem csak az általa telepített aknákkal és csapdákkal találkozunk. Szerencsére a fejlesztők ezen a téren a játszhatóságra helyezték a hangsúlyt, így azért attól nem kell tartanunk, hogy katonánkat hirtelen több darabban találjuk, ellenség pedig sehol. Az persze azért igaz, hogy jóval nagyobb szerepe lesz a lopakodásnak és a rejtőzködésnek, mint volt a Medal of Honorban.
A rejtőzködésnél is fontosabb lesz a pontos és összehangolt csapatmunka. A vietnámi háború aztán nem az a konfliktus volt, ahol az ember héroszként végigvághatta magát a harcmezőn, mint valami Rambó, és ez érződik is a játékban. A fejlesztők ígérete szerint minden eddiginél emberibb mestersége intelligencia fogja vezetni csapatunk tagjait, akik ezúttal nemcsak arra fognak figyelni, hogy sikeresen teljesítsük a küldetést, hanem bizony félteni fogják az életüket, és nem fogják vakon teljesíteni minden utasításunkat.