A mintegy 387 szervezet dolgozóinak megkérdezésével lebonyolított felmérésből kiderült, hogy a válaszadó üzletemberek 74 százaléka nagyobb problémaként élné meg, ha nem állhatna a rendelkezésére az e-mail, mint azt, ha megszűnne számára a telefonszolgáltatás - áll az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevelében.
A kutatócég elemzői úgy vélik, az e-mail szerepének felértékelődése annak köszönhető, hogy a technológia lehetőséget ad arra, hogy egy időben több eltérő földrajzi elhelyezkedésű munkacsoportot vagy egyént is elérhessünk. Az e-mail ezen felül módot ad arra is, hogy több emberrel és gyorsabban kommunikálhassunk. A technológia ráadásul írásos feljegyzést is hagy interakcióinkról. A válaszolók véleménye szerint másrészről az e-mail üzleti kommunikációban betöltött fontossága ugyanakkor a telefonéhoz hasonló megbízhatóságot és stabilitást kívánna meg. Az elektronikus postaládákba beérkező növekvő számú üzenet ráadásul azt eredményezi, hogy a dolgozók hosszabb időt kell, hogy levelesládájuk rendezgetésével töltsenek ahelyett, hogy a munkájukra összpontosítanának.
Matt Cain, a META elemzője bevallotta, őt is meglepte a felmérés eredménye, mivel a kutatást megelőzően arra számított, hogy szorosabb, 50-50 százalék körüli megoszlást tapasztalnak majd a telefon és az e-mail között. "Ha bárkinek meggyőző kvantitatív bizonyítékra volna szüksége arra nézve, hogy érdemes az elektronikus levelezőrendszereket fejleszteni, akkor most itt a bizonyíték" - hangsúlyozta a szakember.
ITTK Infinit