A fejlesztő Revolution Software a fejlesztés kezdetét követően komoly dilemmában volt, hiszen egyértelműnek bizonyult, hogy a Sleeping Dragon csak akkor számíthat sikerre, hogyha teljes három dimenzióban várja a kalandozókat. Ez viszont azt a problémát vetette fel, hogy mivel manapság a pompás 3D-s grafika alapkövetelmény, a BS következő részének is meg kell ennek felelni. Nos, a játékot bemutató képeket elnézve, sikerült a Revolutionnek megfelelni a kívánalmaknak. A legnagyszerűbb, hogy mind a hátterek, mind a környezeti elemek, mind a karakterek textúrája a feltuningolást követően is egyértelműen Broken Swordos, vagyis egyáltalán nem veszett el a korábbi epizódok hangulata.
A stílus maradt a régi, vagyis fejtörőket kell megoldanunk, igaz, most valamivel több ugrálós platformos rész került a programba. Azért nem kell megijedniük az ugrálástól ódzkodó kalandjáték-fanoknak, mivel a platformos részeken meglehetősen könnyen verekedhetjük át magunkat, nem kell milliméterre kicentizni az elemek széleit.
A két főszereplő most is a semmitől sem visszariadó George és Nico. George-dzsal mindjárt a játék elején találkozunk, mikor is egy lezuhant repülőgép mellett ébred. A gép pilótája komoly bajban van, mivel az egész repülő egy sziklaorom széle felett hintázik, és egy kisebb széllökésre is a mélybe zuhanhat. George feladata, hogy a raktérben található ládákat ügyesen úgy rendezze, hogy a pilótát ki tudja húzni a pilótafülkéből.
A következő misszióban feltűnik Nico is, akit kellemetlen meglepetés ér, mikor meglátogatja barátját: rálőnek. Ez ugyebár nem igazán lélekemelő, de bátor hősünk nem riad vissza, és ki akarja deríteni, hogy mi is zajlik odabent. Mivel a bejárati ajtón nem lehet bemenni a lövöldözés miatt, kénytelen kerülőutat választani, és a hátsó bejáratokon át behatolni a házba, ahol konstatálhatja, hogy egy betörő tart éppen lőgyakorlatot.
Ha már itt tartunk, meg kell jegyeznünk, hogy a Broken Sword: The Sleeping Dragonban karaktereink bizony meghalhatnak, és akadnak olyan szituációk, mint például a betörővel való találkozás esete is, mikor nagyon gyorsan kell következő lépésünkről határozni, hogyha nem akarunk fűbe harapni. Most mondhatják a kalandjátékok kedvelői, hogy ez a műfaj nem erről szól, de sokak számára talán így izgalmasabb lesz a program.
Mivel szó esett platformos és akcióban dús elemekről is, fontos kitérnünk az irányításra. Ezen a téren ugyebár kissé bekavar, hogy a játék háromdimenziós lett, de a fejlesztők megoldották ezt a problémát is. Főszereplőinket egyaránt irányítjuk az egérrel és a billentyűzettel, az egérrel fordulva irányba, a billentyűkkel pedig lépkedve.
Már nagyon ideje volt a kalandjátékokat feltámasztani, és az olyan programok, mint a Syberia, valamint a Broken Sword következő része tehetnek róla, nehogy még egyszer feledésbe merüljön ez a pompás műfaj.
Rendszerkövetelmény: még nem ismert.