A videojátékokat gyártó vállalat GameCube elnevezésű játékkonzolja nem váltotta be a hozzá fűzött igényeket: a társaság csütörtökön arról számolt be, hogy a termékből még feleannyit sem tudtak eladni, mint amennyit korábbi értékesítési terveikben kitűztek maguknak. A Nintendo egyik fő termékének számító GameCube konzol gyenge eladásainak hatására a vállalat profitja 37 százalékkal csökkent az elmúlt üzleti évben.
Ez részben annak köszönhető, hogy a vállalat sikerjátéknak szánt szoftverei nem járultak hozzá a konzol iránti kereslet növeléséhez. Emellett a Nintendo a karácsonyi vásárlási szezonban is gyengén teljesített, amely főként a rivális konzolgyártók agresszív reklámkampányainak köszönhető - nyilatkozta a társaság egyik vezetője. A GameCube legnagyobb konkurensének egyébként a Sony cég Playstation 2 nevű konzolgépe számít, melyből a cég elmúlt üzleti évében 51,2 millió darabot értékesített világszerte, míg a Nintendo ugyanezen idő alatt csupán 9,55 millió darabot értékesített konzoljából.
Ugyanakkor a hordozható videojátékok piacán továbbra is egyeduralkodó a Nintendo. A gyártó egyik legújabb, Game Boy Advance nevű eszközéből 15,7 millió darabot értékesített, s a zsebgép sikeréhez jelentősen hozzájárultak a Pokémon rajzfilmhez kapcsolódó játékszoftverek, melyekből világszerte 6,6 millió példány kelt el. Úgy tűnik azonban, ezen szegmensben is vetélytársat kap a cég: a Sony május közepén, egy rangos amerikai játékkiállításon bejelentette, hogy 2004 végén egy hordozható, 3 dimenziós grafikát tartalmazó játékok, illetve filmek lejátszására is alkalmas, zsebben hordható konzollal jelenik meg a piacon.