A Diablohoz hasonlatosan itt is vannak meghatározott karaktertípusok, melybe bele kell passzíroznunk hősünket. A hat osztály közül az első három meglehetősen szokványosnak nevezhető: a gladiátor a tipikus harcos, aki elsősorban a közelharcban jeleskedik, az erdei elf a távolsági fegyverek és a védekező mágia mestere, míg a drow orgyilkos a harcművészetekben jártas.
A másik három karakterosztály már jóval érdekesebb lehetőségeket tartogat. A harci mágus még nem annyira szokatlan, noha nem igazán tipikus, hogy egy varázsló a fegyverekkel is mesterien bánjon, de a seraphim és a vampires már igazi csemegéknek számítanak. Az előző egy angyalra emlékeztető teremtmény, aki igazán különleges képességekkel rendelkezik, az utóbbi pedig egy női figura, aki nappal lovag, éjjel pedig vámpírként jelenik meg.
A játékban bejárható terület igencsak méretesre sikerült, ami alapvető elvárássá vált a műfaj képviselőitől. Rengeteg városba térhetünk be kalandjaink során, ahol küldetéseket vállalhatunk el. Hogyha egy városban minden egyes missziót sikerrel teljesítünk, megkapjuk a város hőse megtisztelő címét. Egy nagy, központi, és mintegy kétszáz kisebb küldetést vállalhatunk el, melyek között vannak, melyek a kezdő, vannak, melyek a magasabb szintű karaktereknek ajánlottak.
Egy érdekes lehetőség, hogy különféle cselekedeteket, például különböző varázslatokat egybe, úgynevezett combokba foglaljunk. A combokba különféle jellegű cselekedetek, tehát például varázslatok ÉS fegyveres támadások is becsomagolhatók. Ezeket a csomagokat nem ingyen kapjuk, hanem találnunk kell egy mestert, aki segít az elsajátításukban, természetesen nem ingyen.