Összesen hat kampány közül választhatunk. Megpróbálhatjuk elősző Ménész király nyomdokaiba lépve egyesíteni Egyiptomot, meghódíthatjuk a civilizációk bölcsőjének számító Mezopotámiát, vezethetjük a vas népe, a Hettiták hadjáratát Anatóliában, két kampány keretein belül pedig az egész ókori kelet meghódítására is törekedhetünk.
A csaták, melyek során a hódítások történnek, a Legionban megismertek szerint zajlanak. Ennek megfelelően most is csak meghatározzuk, hogy miként és mikor támadjanak az adott seregtestek, de csata közben nem avatkozhatunk bele az eseményekbe. Ami miatt ez kellemetlen, az főleg az, hogy az ellenfelet vezérlő MI nagyon penge, vagyis egyből megtalálja a gyenge pontunkat, ekkor pedig nem ártana, ha változtathatnánk a dolgokon. Az is igen frusztráló, hogy a vereség esetén az egész sereg elvész. Kétségtelen, hogy sok nemzet nem ejtett hadifoglyokat az ókorban, de például az asszírok egész nemzeteket telepítettek saját területükre.
Sajnos a rengetek fajta nemzettel már nem áll párhuzamban az egységek változatossága. Van ugyan bőven építhető unit, de messze nincs annyi, mint amit elvárnánk a több tucat civilizációt látva. Ráadásként az egyedinek kikiáltott egységek sem igazán egyediek, mivel több nép is toborozhatja őket.
Ismét visszakanyarodhatunk a méret, vagyis a mennyiség kérdéséhez, hogyha a felhasználandó nyersanyagokat említjük. Az utóbbi időkben egyre inkább divattá kezdett válni a minél kevesebb összetevő, erre a Chariots of Warban nem kevesebb, mint kilenc resourceot kell felkutatnunk és kitermelnünk. Mivel ezek között akadnak olyanok, mint például a fa, vagy a ló, melyek igen ritkák voltak az ókori keleten, feltétlenül szükségünk lesz a más nemzetekkel való kereskedelemre.