A többek közt e-mailszűrési megoldásokat fejlesztő Clearswift októberi statisztikáiból kiderül: az ősz beköszöntésével megváltozott a kéretlen reklámlevelek általános képe: nem csak a spamek száma nő, de a vállalat szoftvereivel "lekapcsolt" mailek között egyre több olyan található, mely valamely karácsonyi ajándéknak is megfelelő terméket kínál jutányos áron. - Leginkább a különböző elektronikai termékek ajánlatainak száma nőtt - nyilatkozta Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója a BBC-nek. Ehhez kapcsolódóan drámaian megugrott a változatos hitelkonstrukciókat kínáló pénzügyi ajánlatok száma. Míg egy átlagos hónapban a cég által kiszűrt spamek 12 százaléka tartalmaz ilyen jellegű ajánlatokat, októberre ez az arány 25 százalékra ugrott.
Hockey vélekedése szerint jól megfigyelhető, hogy ma már nem csak a spammerek technológiai eszköztára fejlődik gyorsan, de átgondolt marketingstratégia is áll tevékenységük mögött. A szakember éppen ezért az ünnepi szezonra a "karácsonyi" spamek minden eddiginél drasztikusabb áradatát jósolja.
A kéretlen reklámlevelek száma az elmúlt egy évben folyamatos növekedést mutatott: a brit MessageLabs legfrissebb számai szerint ma már a teljes e-mailforgalom 50,5 százaléka spam.