|
Itt máris találkozhatunk egy érdekes elemmel: a seregünkben nem csak egy faj egyedei kaphatnak helyet. Kétségtelen, hogy döntő többségben mindig az alapként kiválasztott faj képviselői lesznek, de például egy orkokkal hadakozó játékos is toborozhat tünde varázslót. Ehhez persze "tünde" nyersanyagokra van szükség, melyeket csak az elf "parasztok" képesek megszerezni, az ő oldalunkra állításuk pedig akár a szerepjátékos rész egy küldetése is lehet.
Mivel a játék RPG is, így első lépéseink közé tartozik, hogy megalkossuk karakterünket, aki végig kulcsszerepet fog játszani a hadjáratok során. A karakter természetesen szintén a fentebb felsorolt fajok valamelyikébe tartozhat. Ha kiválasztottuk faját, akkor meghatározhatjuk alaptulajdonságait, valamint harci, mágikus és egyéb szakértelmeinek értékeit.
Egy másik érdekes, újszerű elem lehet a játékban, hogy a Rise of Nations városaihoz hasonlóan nem egyetlen hatalmas bázis folyamatos fejlesztgetése lesz a legmegfelelőbb út a győzelemhez, hanem több, jól védett, de kisebb bázis létrehozása. Ezek a bázisok úgymond élik majd a maguk életét, vagyis nem kell a játékosnak olyan aprólékosan, minden egyes paraszt szájába rágós módszerrel felügyelnie a mikrogazdaságot. A bázisaink ráadásul maguktól is fognak fejlődni, evvel persze egyre kecsegtetőbb célponttá válva az ellenségek szemében.
A játékban fontos szerepet kap majd a diplomácia, ami nagyon fontos a fent említett bázisok zavartalan fejlődése szempontjából. Szövetségeket ellenségeink is gyakran kötnek, úgyhogy ha nem vagyunk kellően ügyesek a diplomácia területén, könnyen egy többfrontos háború kellős közepén találhatjuk magunkat.
A szerepjátékos részben karakterünk küldetéseket kap majd, melyek teljesítésével vagy magát tudja fejleszteni tapasztalati pontokkal, vagy esetleges varázstárgyakkal, vagy olyan varázslatokhoz, rúnákhoz jut, melyeket a stratégiai részben használhat fel. Hozzájuthatunk például olyan rúnához, mely segítségével hősöket idézhetünk, egy varázslattal pedig a katonák toborzásának sebességén javíthatunk, vagy más fajhoz tartozó munkásokat nyerhetünk meg ügyünknek.
Ami a grafikát illeti, a Phenomic fejlesztői nagyon ígérik, hogy mindent beleadnak, és olyan háromdimenziós környezetet varázsolnak elénk, mely mind életszerűségével, mind részletességével kiemelkedik a mezőnyből. Erre szükség is lesz, hisz azt azért ne feledjük, hogy a játék a War of the Ring után fog napvilágra kerülni, és A Gyűrűk Ura RTS-t alighanem igazán komoly feladat lesz grafika területén überelni.
A játék fejlesztése még csak az alfa stádiumban tart, de ennek ellenére a JoWood és a Phenomic is azt ígérik, hogy a játék a következő év februárjában már az üzletekben lesz. Elkapkodni azért nem kell, inkább várunk egy kicsit, hogy végre egy igazán jól sikerült RTS/RPG keveréket kapjunk a kezünk közé.
Rendszerkövetelmény:
RAM | 128 Mbyte RAM |
DirectX verzió | Directx 8.1 |