Aligha akad olyan játékos, aki szívesebben töltené idejét az eredeti Wolfenstein vagy a Doom előtt, mint hogy olyan csillogó-villogó shooterekkel múlassa az időt, mint a Halo, a NOLF 2 vagy valamelyik modern társuk. Persze ezek akciójátékok, de nem minden kategóriában üdvözlik ilyen egyértelműen a játékosok a háromdimenziós megjelenítés térnyerését. Egyre több olyan bejegyzés olvasható például a sim/tycoon kategória játékainak fórumain, hogy a 3D sokkal inkább teszi áttekinthetetlenné a kategória alkotásait, mint szebbé és jobbá. Különösen nagy vita folyik például a nemrég megjelent Railroad Tycoonnal kapcsolatban, melyet elindítva elsőre tényleg az áttekinthetetlenség üti meg a Zoo, Rollercoaster és egyéb tycoonokhoz szokott játékos szemét. A fejlődést persze nem lehet megállítani, így a panaszkodóknak is kénytelen-kelletlen meg kell barátkozniuk a harmadik dimenzióval.
Nem tudunk a vitában igazságot tenni. Egy azonban bizonyos, a manapság divatos szemlélet, miszerint előbbre való a szépség a játszhatóságnál, nekünk sem szimpatikus. Azt hiszem, a játékosok is csak ezért vitáznak ennyit ebben a témában.