Időzzünk el még egy picit a bevezetőben említett összehasonlítás mellett. A párhuzam azért helytálló, mert a Driverben is egy autóvezetőt alakítunk, és az akciók nem aknák letevésében és rakéták kilövésében merülnek ki. Hogy a gengszteres GTA vagy a "jófiús" Driver a nyerőbb, azt nehéz eldönteni, de ha tovább folytatódnak a támadások a Vice City ellen, könnyen lehet, hogy nem marad vetélytársa a harmadik epizódnak, lévén a derék honatyák és erkölcsvédők könnyen megfojthatják a GTA-t.
De nézzük a Driver 3-at, pontosabban az új címe alapján DRIV3R-t. Összesen három helyszínen száguldozhatunk, és a száguldozás nem túlzó kifejezés, mivel a három város - Miami, Nizza és Isztambul mindegyike épp elég tág utcát, teret és parkot tartalmaz, melyeken kiélhetjük szenvedélyünket. Természetesen nem maradtak ki a gyalogos részek, de sokkal több időt töltünk a volán mögött, mind gyalogosan, úgyhogy maradt a drivingen a hangsúly.
Az irányítás nem sokat változott a négy éve megjelent első epizódhoz képest, úgyhogy a veterán Drivereseknek nem kell vesződniük új billentyűk megszokásával, viszont teljesen kicserélték a fejlesztők a fizikai motort. Az első Drivert sokan vádolták azzal, hogy sokkal inkább az az ember érzése, hogy egy szappantartóban úszik a kádban, minthogy autót vezet, de várhatóan a DRIV3R már valóságos vezetői élményt nyújt. Ezt persze erősen befolyásolja, hogy milyen gépet próbálunk az úton tartani, hisz egyáltalán nem mindegy, hogy a tejesfurgonnal vagy egy roadsterrel próbálunk meg menekülni.
A gyalogos részek érdekessége, hogy kétféle nézőpontból láthatjuk az ellenfeleket, és egyáltalán a környezetet. Hogyha a főszereplő, Tanner kiszáll az autóból, akkor a környező utcát harmadik személyű perspektívából vizsgálhatjuk. Hogyha bemegyünk egy épületbe, a nézet nyomban átvált első személyűvé, tehát házon belül a DRIV3R FPS erényeket is megcsillogtat.
Azért nem kell aggódniuk az idSoftware mérnökeinek, nem kap újabb vetélytársat a Doom 3. A tető alatti akciók egyáltalán nem gyakoriak. Ehhez képest meglehetősen szélesre sikeredett a bevethető fegyverek arzenálja. Akad itt mindenféle pisztoly, kisebb és nagyobb puska, gránátok, botok, bunkók, sőt, még UZI is. A fegyverek között akad olyan, mely igen komoly pusztítást okoz. Ha például behajítunk egy gránátot egy csoport közepébe, akkor az ott ácsorgók nem szenvednek el x, vagy y sérülést, hanem repülnek mindenfelé darabokban, akárcsak a környezetükben lévő kisebb tárgyak.
Ha már itt tartunk, a bennünket körülvevő várost szépen aprólékosan akár le is bonthatjuk. Ez vonatkozik mind az épületekre, közlekedési lámpákra, szemetesekre, még a gyalogosokra is, de vonatkozik a városban közlekedő autókra. A gépek törnek, alkatrészek szakadnak le róluk, és ezzel párhuzamosan fokozatosan csökken a menetteljesítményük is. Ez magától érthetődően vonatkozik a mi autónkra is, úgyhogy csak ésszel...
A program megjelenése csak június közepére várható, úgyhogy a Reflections programozóinak még bőven van idejük csiszolgatni a játékot. Reméljük, hogy a megjelenésekor még lesz GTA sorozat, mellyel összehasonlíthatjuk, és megtudjuk, hogy megállta-e helyét az összevetésben.
Rendszerkövetelmény:
RAM | 128 Mbyte RAM |
VGA | 32 MB VRAM |