A játék helyszíne Normandia, időpontja pedig a legendás D-nap. A legtöbb "D-Dayes" stratégiával ellentétben azonban most nemcsak a szövetségesek, hanem tengelyhatalmak erőit is irányíthatjuk. A legtöbb, történelmileg hiteles harci játékhoz hasonlóan a Squad Assault: West Frontban is rengeteg egységgel találkozhatunk, melyek rengeteg paraméterére kell odafigyelnünk a sikeres hadműveletekhez.
A játék irányítása meglehetősen egyszerű, főleg azoknak, akik játszottak a bevezetőben említett Close Combattel. Nincs is más dolgunk, mint kiválasztunk egy unitot, majd a megjelenő menü alapján meghatározzuk feladatát - mozgás, támadás, őrjáratozás, terület bombázása, kísérés, stb. - majd pedig azt a területet választjuk ki, ahová az egységet küldeni szeretnénk. A mesterséges intelligencia elég kifinomult ahhoz, hogy ne kelljen amiatt aggódnunk, hogy a mozgó egységek szemrebbenés nélkül masíroznak át az ellenség zárótüzén.
A Close Combat egyik legérdekesebb újítása a morál bevezetése volt, ami egyből élő katonákká varázsolta az addig képpontokból álló halmazokat. Ez nem maradhatott ki a Squad Assaultból sem; ha egyik katona mellett apró darabokra robbantják bajtársát, bizony pánikba esik. Ha nagy az ellenség nyomása, és egyre másra csapódnak be az ellenség lövedékei, emberünk lehet, hogy eszét vesztve menekülni kezd, vagy éppen egy szál puskával megtámadja a német tigrist. Ez mind persze alaposan megnehezíti a stratégia megtervezését, de az ehhez hasonló programok sosem voltak fél délutános szórakozások.
A sikerben sosem lehetünk biztosak, de a győzelem kulcsa egyértelműen a különféle fegyvernemek összehangolásában rejlik. Ha csak gyalogosaink vannak, akkor is mindig ügyeljünk arra, hogy legyen legalább egy olyan szakasz, mely a többieket fedezi. A legjobb, ha tüzérségi zárótüzet biztosítunk a gyalogságnak, míg a légierő gépei megpróbálják az ellenség repülőgépeit feltartóztatni.
Folytatva az összevetést a Close Combattel, az "előd" egyik komoly hátránya volt, hogy nem igazán lehetett kivenni, hogy tankunk, vagy katonáink milyen magasan, vagy éppen mélyen helyezkednek el a terepen. Ezt a problémát a Squad Assault 3D-s motorja teljesen kiküszöböli, mivel lehetőségünk van egészen ráközelíteni az adott egységekre. Mivel a taktika megválasztásánál a terep nagyon fontos, ez a lehetőség mindenképpen üdvözölendő. Az már csak 3D-s hab a tortán, hogy az épületek füstölögve összerogynak, a harci járművek sánta roncsai fekete füstöt okádnak, a fák pedig fáklyaként világítanak az éjszakában - kétségtelenül, hogy mindezt tehetnék szebben kidolgozva is.
Korábban már dicsértük a mesterséges intelligenciát, hogy nem viszi bele katonáinkat az ellenség ágyútüzébe, de azért más taktikai katonai stratégiákkal összevetve akadnak hiányosságai. Először is, támadások esetében nagyon hezitál, túlságosan óvatos. Egy másik kellemetlenség, hogy a gép vezérelte katonák, vagy harci gépek egyáltalán nem spórolnak a lőszerrel, pedig abból sosem elég. Szintén hiba, hogy nem veszi eléggé figyelembe az MI a morált, így a katonák túl könnyen kerülnek olyan szituációba, melynek más kimenetele nem is lehet, mint a pánikba esés.
Hogy jobb játék-e a Squad Assault: West Front, mint a többször párhuzamként emlegetett Close Combat, az nehezen eldönthető. Kétségtelen fejlődés a háromdimenziós motor fejlődése, viszont a mesterséges intelligencia jobban szuperált a korábbi programba. A program mindezek ellenére kellemes szórakozást ígér, így mindenki tegyen vele egy próbát, főleg azok, akiket már a Close Combat is a monitor elé ültetett.
Rendszerkövetelmény:
Processzor | P3 900 |
RAM | 256 Mbyte RAM |
HDD | 950 MB |
VGA | 32 MB VRAM |