Sokan panaszkodnak, hogy a számítógépes játékok egyre inkább abba az irányba haladnak, hogy a fejlesztők alig-alig foglalkoznak a tartalommal, és inkább a csillogó-villogó külsővel próbálják meg elkápráztatni a vásárlókat. Ez a tendencia sajnos igaz, de a külső folyamatos tökéletesedésével lassan ismét érdemes lesz a belbeccsel is foglalatoskodni. Ezt a tökéletesedést segíthetik elő az olyan, fejlesztőket segítő rendszerek is, melyek egyre több programozói feladatot vesznek le az alkotók válláról. Ezen rendszerek palettája egy - alkotója szerint forradalmi - színnel gazdagodik az idei GDC-n. A szóban forgó, 3D-s elemek készítését és integrálását segítő rendszer az RTzen munkája, mely immár három éve fáradozik azon, hogy a játékok megjelenéséért felelős szakemberek minél kötetlenebbül élhessék ki fantáziájukat. Hogy a cég képes beváltani a hangzatos ígéreteket, arról olyan nevek gondoskodhatnak, mint Jeremy Hubbel, Michael Pittman, Hibino Yoicsiro, vagy Michael Malone, kik olyan programok megszületésénél bábáskodtak, mint a Discreet 3DSMax-a, vagy a 3D Studio.