Az FTC kedden közzétett döntése értelmében az Egyesült Államokban május 15-étől minden interneten keresztül kiküldött, pornográf tartalmat hordozó kereskedelmi reklámlevél tárgysorának tartalmaznia kell a szexualitásra utaló "Sexually-Explicit" kifejezést, s nem helyezhetnek el obszcén kifejezéseket a tárgysorban. A kötelező virtuális címke használata révén a pornó-reklámokat mellőzni kívánó felhasználók egyszerűen kiszűrhetik majd az általuk nemkívánatosnak tartott spameket - közölte az FTC.
További szigorítás, hogy a bizottság döntése értelmében a szexuális tartalmú reklámlevelek nem tartalmazhatnak majd pornográf képeket vagy grafikákat igaz a küldők elhelyezhetnek ezekre mutató hiperlinkeket üzeneteikben az FTC határozata szerint. Emellett - a hagyományos e-mail reklámokra vonatkozó szabályoknak megfelelően - a küldő cégek postai címének szerepelnie kell az üzenetekben, s biztosítaniuk kell egyszerű leiratkozási lehetőséget a felhasználóknak. A bizottság tavaly tavasszal közzétett felméréséből kiderül, a szex-spamek 17 százaléka tartalmazott pornográf képeket oly módon, hogy azt a címzettnek mindenképpen meg kellett tekintenie.