Ahogy az akciójátékok egyre jobban eltávolodnak a klasszikus Doomban, Quakeben, Witchavenben és Hereticben felvázolt sémától, mely szerint az ellenfelek túlerejükben bízva próbálják meg legyilkolni a magányosan kószáló játékost, annál nagyobb szerepet kap a mesterséges intelligencia, mely mind az ellenségeket, mind esetleges társainkat valóságos személyekké varázsolja. Nem egy programmal találkoztunk - lásd: Chaser -, mely szép volt, magában hordozta a legújabb technikai csodákat, de a gyenge MI miatt esélye sem volt a kategória legjobbjaival szemben. Különösen fontos az MI az olyan játékoknál, melyekben nem a csapatok tűnnek fel, hanem még a lopakodás is fontos szerepet kap bizonyos küldetésekben. Ilyen játék lesz ősz felé az Alpha Black Zero is, mely misszióit eleve nem hajthatjuk végre sikerrel, ha nem fedezik egymást társaink, illetve nem tervezik meg ők is minden lépésüket precízen. Szerencsére a Playlogic azt ígéri, hogy rengeteg időt fordítanak a mesterséges intelligencia csiszolására, így remélhetjük, hogy a címben tett kijelentés nem válik pusztába kiáltott szóvá.