A régi szép időkben a játékos megszokta, hogy egy kiadó vagy fejlesztőgárda neve összefonódott egy bizonyos kategóriával. De ez már a múlté - a Codemasters akciójátékokkal próbálkozik, a Strategy First az online szerepjátékok területére akar merészkedni, és a Bethesda Softworks programozói sem csak a szerepjátékosoknak szereznek kellemes perceket. Ez utóbbi csapat készíti a cikkünkben tárgyalt játékot is, mely történetesen egy autóversenyt, az IHRA által szervezett gyorsulási csatákat eleveníti fel.
A programban alapvetően két játékmód közül választhatunk. Az egyik az arcade-os jellegű lehetőség, melyben a lényeg az, hogy minél nehezebb legyen a lábunk a jobb oldali pedálon. Persze ekkor sem kell feltétlenül egy versenyen száguldoznunk, hanem akár bajnokságot is indíthatunk, de a feladatunk megmarad a száguldás. A másik játékmód a szimuláció jellegű karriermód. Ebben már igen részletesen állítgathatjuk az autó paramétereit, valamint az egyes bajnokságok szabályait is. Egyelőre még nem teljesen biztos, de valószínűleg helyet kap az IHRA-ban is a már több autóversenyben is feltűnt sztori, melyre aztán a játékos által megszemélyesített versenyző karrierje épül.
Akik az IHRA Professional Drag Racing 2005-öt választják szórakozásul, ötvennél is több versenyautó volánja mögé ülve próbálhatják meg legyorsulni a gép, vagy barátaik vezette gépszörnyeket. Ezek az autók - már ha egyáltalán autónak lehet nevezni egy ilyen közlekedésre tökéletesen alkalmatlan rémet - az IHRA több osztályából kerülnek ki. Akik járatosabbak az ilyen versenyekben, azok mind a Top Fuel, a Pro Mod, a Pro Stock és az Alcohol Funny versenyosztály járgányaival is találkozhatnak.
Felmerülhet a kérdés, hogy végül is egy ilyen versenyen csak nyomni kell a gázt, miközben megpróbálják a pilóták az úton tartani a gépet, ami biztos komoly feladat élesben, de mi élvezetet ad, és mi kihívást biztosít egy számítógépes játékban? Erre az egyik válasz az, hogy a szimulációs, vagyis a karrieres módban rengeteg apróságot állítgathatunk az autón, így akárcsak a Street Rodban, a verseny maga talán kissé a háttérbe is szorul. A másik válasz pedig az, hogy a Havoc fizikai motor fejlesztett változatának hála a gépek nagyon realisztikusan viselkednek, így tényleg elég egyetlen apró felesleges kormánymozdulat, és a több száz kilométeres sebességgel száguldó rakéta akár koporsóvá is válhat!
A program grafikája igen impozánsnak ígérkezik, habár az is igaz, hogy az ilyen gyorsulási versenyek csak egy rövid betonpályán zajlanak, vagyis ezúttal nem gyönyörködhetünk az út mellett elsuhanó fákban, bokrokban. Gyönyörködhetünk viszont magukban az autókban, mely a korábban felsorolt géposztályokban szereplő valós társaik pontos másai, vagy akár megcsodálhatjuk az égen úszó, és a karosszérián valós időben tükröződő felhőket, illetve a nappalok és éjszakák váltakozásait.
A játék fejlesztése még javában folyik, és egyelőre nincs benne többjátékos mód. A baj csak az, hogy egyes híresztelések szerint nem is lesz! Ugyan a képernyőt megosztva versenyezhetünk egymás ellen, de ez a konzolos, vagy még inkább idejétmúlt megoldás már nem elfogadható. Reméljük, hogy az erre vonatkozó hír vagy kacsa, vagy a fejlesztők megemberelik magukat, és talán egy kis csúszás árán is, de nem hagyják ki a multiplayert az IHRA Professional Drag Racing 2005-ből.