Az MTE-ről
A szervezetet vezető hazai tartalom-szolgáltatók alapították 2001-ben. Célja, hogy szakmai állásfoglalásaival befolyásolja a hazai internetes piac viszonyainak fejlődését. Tagjai: az [origo]-t kiadó Axelero Internet Rt., az Econet Rt., a HVG Online Rt., az Index.hu Rt., a Mimóza Communications, a Népszabadság Online és az MTN-SBS Rt.- A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) tagjai a kampánycsend idején nyitóoldalukon nem tesznek közzé választással kapcsolatos információkat - közölte az MTI-vel a szervezet főtitkára. A hazai internetes médiumok jelentős részét tömörítő egyesület tagjai - a korábbi választási időszakokhoz hasonlóan - eljárási kódexet fogadtak el, melyben vállalják, hogy péntek éjféltől minden tekintetben érvényesnek ismerik el magukra a választási jogszabályok kampánycsendre vonatkozó rendelkezéseit - mondta Szigeti Péter. A kampánycsend jogszabályi intézménye nem vonatkozik egyértelműen az internetes médiára, ezért tartották szükségesnek a kódex elfogadását, mely szerint "a tartalomszolgáltatók vállalják, hogy ebben az időszakban nem jelenítenek meg olyan új, szerkesztett anyagokat, amelyek közvetlenül vagy közvetve befolyásolhatják a választókat döntésükben".
Hasonlót kérnek a fórumozóktól is
Az MTE azt is javasolja, hogy a kampánycsend időszakában a tartalomszolgáltatók ne szervezzenek online beszélgetéseket, chateket vagy fórumokat a közélet olyan szereplőivel, akikről feltételezhető, hogy a szóban forgó választás kimeneteléhez bármilyen érdekük fűződik. A felhasználói tartalmakban - fórumokban, chateken - nem tiltható, hogy a felhasználók a választásról is szót ejtsenek, ám kódexe alapján az MTE javasolja, hogy "a tartalomszolgáltatók jól látható helyen (...) hívják fel a (...) figyelmet a kampánycsendre, és szólítsák fel a felhasználókat, hogy ebben az időszakban agitációs céllal ne jelenítsenek meg tartalmakat".
Az internetes oldalakról ugyanakkor nem tűnnek majd el teljesen a választással, a kampánnyal vagy a közvélemény-kutatással kapcsolatos információk. Az egyesülethez tartozó médiumok a választással kapcsolatos információkat nyitóoldalaikon nem jelenítik meg, de a kampánycsend előtt készült anyagaikat három szinttel (egérkattintással) beljebb már elérhetővé teszik.
Az egyesület a párthonlapok üzemeltetői számára is javaslatot fogalmaztak meg. A szervezet a kódexben felszólítja a pártokat, hogy a kampánycsend idején tartózkodjanak a választási kampánnyal és a választási programmal kapcsolatos információk frissítésétől.
MTI - [origo]