A kiadvány legutóbbi számában ismertetett egyik tanulmány a hazai internetes tartalmak fejlődésével foglalkozik, bemutatva a magyar oldalak 2001. és 2003. év végi állapotának és elemzésének tapasztalatait, kiemelve a változásokat és a változatlanságokat. Szintén érdekes a Visitor Lifestyle Research eredményeinek ismertetése: a legnagyobb online médiavásárlók segítségével összeállított kérdőív összehasonlíthatóvá teszi a honlapok látogatóinak demográfiai összetételét, s választ ad arra is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez, milyen egyéb médiákat használnak a látogatók, illetve hogy a vizsgált honlapok hol helyezkednek látogatói összetételük alapján a hazai internetes média mátrixban.
A fentiek mellett a talán a legnagyobb érdeklődést vonzó elemzés a Sulinet Expressz adókedvezményes program és a hazai számítógépes ellátottság összefüggéseit mutatja be.
Az 1999-ben alapított, kéthavonta megjelenő kiadvány önálló kutatási eredményeken alapuló tanulmányokat tartalmaz olyan, az "információs társadalom" gyűjtőfogalom köré csoportosítható kérdésekről, mint például: az elektronikus kereskedelem, az elektronikus banki szolgáltatások, a távközlési piac, a távmunka; az információs és kommunikációs technológiák társadalmi beágyazódása és hatásai - számítógép-, internet- és mobiltelefon-használat; az elektronikus kormányzás; a jogi szabályozás új kérdései - az e-gazdaság működésének jogi feltételei, a személyes adatok védelme. A Kutatási Jelentést az Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK) adja ki.