Már jó páran belebuktak abba a kísérletbe, hogy különféle kategóriákat próbáltak meg összekeverni. Bizonyos műfajok, mint mondjuk az RPG és a stratégia jól megférnek egymás mellett - lásd: Spellforce, Warcraft III -, de két olyan stílus, mint a valósidejű stratégia és a first person shooter nem igazán esznek egy tálból - hogy mennyire nem, azt példázza pár nem igazán sikeres játék. Remélhetőleg az Arena Wars című program már kiemelkedik a sikertelenségből, amire garanciát jelenthet, hogy az az Ascaron készíti, akiknek olyan remek játékokat köszönhetünk, mint a Port Royale vagy a Sacred. Az Arena Warsban a játékos választhatja a parancsnok szerepét, akik "felülről" látja az eseményeket, és megpróbálja összehangolni beosztottjai tevékenységét. A másik választás a harctéren küzdő harcos, aki jobban teszi, ha megfogadja vezetője utasításait. Az Ascaron őszre várható munkájában három multiplayer mód, hatvan küldetés, valamint hat egyjátékos torna várja az érdeklődőket.