A TimeGate Studios neve jól cseng a stratégiai programokat kedvelők fülében, mivel nekik köszönhetjük a Kohan sorozatot is. Ezúttal egy olyan játékba vágtak bele, mely szintén a stratégiai család tagja, viszont a fejlesztők nem saját ötletüket valósítják meg, hanem egy már sikeresen befutott táblás társasjáték alapján építik fel munkájukat. A szóban forgó játék az Axis and Allies, mely természetesen a rendkívül felkapott második világháborút dolgozza fel.
Az alapötletként szolgáló táblás változattal ellentétben a PC-s Axis and Alliesben nem egy komplett hadjárattal, hanem több kisebb küldetéssel találkozunk - a győzelemhez összesen huszonnégy misszión fogjuk átvágni magunkat. Ezek a küldetések szerencsére nem léből kapottak, hanem valamennyi egy történelmi ütközetet örökít meg. Megvívhatjuk a sztálingrádi csatát, partra szállhatunk Normandiában, megütközhetünk Rommellel El-Alameinnél, vagy éppen a borsot törhetünk a japánok orra alá valamelyik csendes-óceáni szigeten.
Az Axis and Allies különlegessége, hogy más katonai stratégiáktól eltérően megjelennek bizonyos különleges képességek, melyek attól függnek, hogy egy misszió vezetésére melyik tábornokot jelöljük ki. Ez igen hasonlít ahhoz a rendszerhez, melyet még az Age of Mythology fejlesztői agyaltak ki. A különleges képességek életbe léptetéséhez pontokra van szükség, melyeket a sikeresen megvívott ütközetek után kapunk. Ha mondjuk Nimitz admirális a kiválasztott tábornok, akkor ügyesek leszünk a kémkedés területén, a tengeri ütközetekben pedig kiadós légi csapásokkal boldogíthatjuk az ellenségek. Akadnak majd olyan képességek, melyek több tábornok arzenáljában is szerepelnek, de találkozunk majd személyre szabott készségekkel is.
A számítógépes változatban jóval több egységet állíthatunk hadrendbe, mint a "papíron" megjelent verzióban. Az már kevésbé szimpatikus, pontosabban kevésbé jellemző egy valósidejű stratégiára, hogy az egységekkel elég kevés dolgot kezdhetünk. Ez alatt azt értjük, hogy miután kijelöltük, hogy az unitok hová menjenek, mit támadjanak meg, és milyen formációt kövessenek, már nincs is más dolgunk, hogy hátradőlve kivárjuk, hogy miként végeznek.
A stratégiai játékok esetében mindig sarkalatos kérdés, hogy milyen teljesítményre képes a mesterséges intelligencia. Gyakran hallhattuk egy játékkal kapcsolatban, hogy minden eddiginél realisztikusabb, legyőzhetetlen, és hasonlók, de ha ilyen magasztos jelzőkkel ugyan nem is jellemezhetjük az Axis and Allies MI-jét, a legjobbak közé fog tartozni. Egyfelől a számítógép irányította ellenségek ismerik a program minden apró trükkjét, másfelől pedig mindig a mi hadmozdulatainkhoz igazítják alkalmazott stratégiájukat.
Egy érdekes, és minden bizonnyal nyerő ötlet a fejlesztők részéről, hogy lehetőséget adnak az eredeti, táblás társasjáték megismerésére, valamint kipróbálására is. Erre az úgynevezett World War, vagyis világháború módban van lehetőségünk, mely szinte teljesen megegyezik a táblás változattal. Ekkor egy, az egész világot ábrázoló térképen mozgathatjuk egységeinket, sokkal átfogóbb célok megvalósítása érdekében. Az egyes területek elfoglalásáért pénzt kapunk, melyet felhasználva megvásárolhatjuk a további sikerekhez szükséges egységeket.
Eleddig több-kevesebb sikert arattak az olyan programok, melyek társasjátékokat próbáltak a monitorra varázsolni. Az esetleges csekélyebb siker oka vagy az, hogy a program nem ad semmit az eredeti játékhoz, vagy pedig az, hogy annyi ötletet visznek bele a fejlesztők, hogy már nem is emlékeztet az alapkonstrukcióra. Mivel az Axis and Alliesben megtalálható az eredeti játék, és egy jóval komplexebb játékmódba is belekezdhetünk, nagy valószínűséggel állíthatjuk, hogy a TimeGate munkája várhatja a sikert.