A Coca-Cola hazai leányvállalata csütörtökön mutatta be CokeStation elnevezésű új, multimédiás italautomatáit, melynek első példányai a napokban jelennek meg Budapest harminc pontján, javarészt oktatási intézményekben és áruházakban.
A CokeStation automatákat az üdítőitalairól ismert világcég budapesti D3D Kft-vel közösen fejlesztette ki. A külsőre a hagyományos italárusító automatákra hasonlító gépek mindegyike rendelkezik beépített kamerával és érintőképernyővel. Az automaták GPRS mobilinternetes kapcsolaton keresztül folyamatos kapcsolatban állnak az üzemeltetővel, így például azt is jelezni tudják, ha a bennük lévő üdítők valamelyike kifogyott.
Az elsősorban tinédzser korosztályt célzó multimédiás kólaárusító gépek használói az italok mellett különböző digitális szolgáltatásokat is igénybe vehetnek bizonyos összegű extra díj ellenében: képet és szöveget is tartalmazó e-mail/MMS üzenetet küldhetnek, illetve csengőhangokat és mobiltelefonos játékokat vásárolhatnak meg, s tölthetnek le telefonjukra. A gépek inaktív állapotban - amikor épp nem vásárolnak rajtuk innivalót - mozgóképes tartalmakat tudnak lejátszani, amelyeket az üzemeltető a távolból akár napi, heti rendszerességgel is frissíteni tud. Sikeres fogadtatás esetén a Coca-Cola a fővároson kívül is bevezetné a multimédiás kólaautomatákat.