A Pyro Studios neve nem cseng ismeretlenül a számítógépes játékosok előtt. Ők az a gárda, akiknek köszönhetjük a stílusalapítónak tekinthető Commandost, valamint a talán kevésbé ismert, de szintén remek szórakozást ígérő Praetorians című stratégiát is. A Pyro vezetői nem szakítanak a stratégiai műfajjal - miért is vágnák le az aranytojást tojó tyúkot -, és ismét egy valósidejű programon fáradoznak. A játék, melyre jövő tavasszal számíthatunk, az Imperial Glory címet viseli, és a történelem 1789 és 1830 közötti szeletébe enged betekintést.
A két, a feldolgozott időszak kezdetét és végét jelző dátum egyértelműen Franciaországhoz kötődik, de mivel 1789-ben nemcsak a gallok földje, hanem egész Európa lángra lobbant, a programban sem csak a franciákkal, hanem a szintén érintett osztrákokkal, poroszokkal, oroszokkal, valamint még az angolokkal is lehetünk. Valamennyi népnek megvannak a maga előnyei, illetve hátrányai - az oroszok például kimeríthetetlennek tűnő emberanyaggal rendelkeznek, a poroszok technikai fölényben vannak, míg az angolok a tengeren verhetetlenek.
A játék két részre oszlik majd - hasonlóan a Total War sorozathoz, találkozhatunk egy globális, átfogó térképpel, valamint több kisebb harctérrel, ahol a csatákat megvívjuk. Európa összesen nyolcvannégy régióra oszlik majd, melyek közül ötvenöt szárazföldi, míg a többi tengeri mezőket ábrázol majd. A globális térképen irányíthatjuk csapatainkat az egyik régióból a másikba, majd ezt követően a minden régió esetében más és más terepekre kerülünk, ahol megütközünk az ellenfelekkel. Ha sikerül elfoglalni egy ország fővárosát, akkor az a nemzet legyőzetett.
A háborúskodáshoz szükség van különféle nyersanyagokra, melyeket az egyes területekből nyerhetünk. Minden régióból emberanyag, élelem, nyersanyagok, és a kereskedelmi potenciál révén pénz áramlik a kincstárunkba. Persze nem mindegy, hogy melyik térségről van szó - egy orosz terület sok embert - vagyis kiképezhető katonát - jelent, Franciaország gazdag élelemforrás, míg egy angol térség megkaparintása bőséges pénzforrással egyenlő. A termelékenységet természetesen fokozhatjuk, méghozzá a mintegy hetven épület valamelyikének felhúzásával - a kikötő a kereskedelmet lendíti fel, a bányák a nyersanyagtermelést fokozzák, míg az egyes polgári épületek a szaporulatra lesznek kedvező hatással.
Nagyon fontos szerepet kap a diplomácia. A történelem megmutatta, hogy a megfelelő összefogás - na meg persze az orosz tél - még Napóleon csapatait is képes megadásra kényszeríteni. Ennek megfelelően ebben a programban is köthetünk különféle szerződéseket, szövetségeket szomszédjainkkal, felajánlhatunk ajándékként nyersanyagokat, vagy éppen csereberélhetjük is ezeket. Ha nagyon szoros kapcsolatot szeretnénk kialakítani egy nemzettel, még a politikai házasság lehetősége is nyitva áll előttünk.
Ha a tárgyalóasztalnál nem sikerült megállapodásra jutni, nem marad más eszköz az ellenség meggyőzésére, mint a háború. A harctéren tíz különféle egységtípus vethető be, mint például lovasság, gyalogosok, pikások, gránátosok, vagy éppen a tüzérség. Az unitok ugyan képesek önmagukban is harcolni, de sokkal hatékonyabban teszik ezt, ha kirendelünk az osztagok élére egy hadvezért. A programban nem kitalált hősöket helyezhetünk a seregek élére, hanem olyan híres történelmi hadurak pályáját indíthatjuk el, mint Blücher, Wellington vagy éppen maga Napóleon. Nem véletlen beszéltünk a pályák egyengetéséről, mivel valamennyi hős egyszerű hadnagyként kezdi pályafutását, és a sikeresen megvívott csaták után számíthat csak előléptetésre.
Mint tudjuk, a háborúkban alkalmazott technikák fejlődése a történelem kerekének forgásával párhuzamosan egyre csak gyorsult, és ez a programban is megjelenik. A játék elején, vagyis a 1879.-ben egészen más szárazföldi, valamint tengeri egységek állnak majd rendelkezésre, mint a tizenkilencedik század közepéhez közeledve. A fejlődés mindenkire érvényes, vagyis ellenfeleink is modernebb felszereléssel szállnak hadba, így elengedhetetlen, hogy áldozzunk a fejlesztésekre.
A program fejlesztése még nagyon korai stádiumban tart, de azt már az itt-ott megjelent képekből és videókból érezhetjük, hogy a grafika területén sem kell szégyenkeznie a Pyro alkotásának. Az egységek ezúttal nemcsak 3D-ben szelik a harcteret, hanem a lehető legaprólékosabban animáltak is. Ez persze felveti a gépigény kérdését, különösen annak a fényében, hogy a játék vetélytársa egyértelműen a hasonló történelmi kort megcélzó Cossacks: Napoleonic Wars lesz, és ugye köztudott, hogy a GSC programozói minimális gépigénnyel is képesek egységek tömkelegét a képernyőre varázsolni, és kielégítő sebességgel mozgatni.
Ez persze sem arra nem ok, hogy más fejlesztő már ne is próbálkozzon "napóleonos" stratégiával, és arra sem indok, hogy látatlanba leírjuk az Imperial Gloryt a gépigény területén. Hogy aztán mennyire lesz a Pyro Studios játéka versenyképes a Cossacks folytatásával, kiderül jövő tavasszal.