A program főszereplője, vagyis a katona, akit megszemélyesítünk, egy hadnagy, bizonyos Kyle Hardlaw. Ő az a fajta fickó, aki nem riad vissza a kemény feladatoktól, és mindezek mellett rendelkezik annyi felelősségérzettel, hogy más katonákat is rá lehessen bízni. Ennek megfelelően jelölik ki egy jól képzett, kis létszámú osztag vezérévé, akik feladata a kormány ellenségeinek gyors, de a körülményeknek megfelelően diszkrét kiiktatása. A helyzet a történet sodródásával a későbbiekben fokozódik, míg végül már Hardlaw obsitos sem lehet biztos benne, hogy ki a barát és ki az ellenség.
Az Alpha Black Zero: Intrepid Protocol ugyan egy taktika akciójáték - vagy legalábbis annak készült -, de az akciók során egyszerűen az ellenséges haderő likvidálása lesz a célunk. A küldetéseket saját lábunkon közlekedve hajtjuk végre, ami azért jelenthet problémát, mert gyakran haladunk majd át nagy, nyílt térségeken. Ezeket a régiókat természetesen az ellenség ellenőrzi, ki nem riad holmi mesterlövészeket felállítani a legelvetemültebb helyekre. A csapatunk tagjainak egyszerű parancsokkal adhatjuk tudtukra, hogy milyen feladatot szemeltünk ki nekik, de mivel a mozgatásukért felelős mesterséges intelligencia nem áll a helyzet magaslatán, jobb, ha rajtuk tartjuk a szemünket.
Az MI defektes mivolta szerencsére - már ha ezt nevezhetjük szerencsének - nem csak a mi embereinket sújtja, hanem az ellenfelek életét is megkeseríti, vagyis inkább megrövidíti. Az ellen egyértelműen a számbeli fölényében bízik, és szemmel láthatólag nem veszi a fáradtságot, hogy valamiféle taktikával törődjön. Ez azért nem jelenti azt, hogy lebecsülhetjük az életünkre törő egyenruhásokat, mivel az a bizonyos számbeli fölény általában meglehetősen határozott.
Itt egy picit azért érdemes elidőznünk. A mai akciójátékok esetében elengedhetetlen, hogy a mesterséges intelligencia remekül operáljon. Már elmúltak azok az idők, mikor még szemet hunyhattunk azon kellemetlenség felett, hogy a "gyere ide" parancsot követően katonatársunk vidáman megindul felénk, miközben az ellenség távcsöves puskával felszerelt katonája hasonló vidámsággal mészárolja le. Reméljük, hogy a készítőknek is feltűnt ez a hiányosság, és hamarosan egy patch kiadásával korrigálják ezt a problémát.
Egy újabb kellemetlenség - habár ezért nem a mesterséges intelligenciát, hanem inkább a játék tervezőit okolhatjuk -, hogy nem vehetünk el fegyvereket, de még lőszert sem a leterített ellenségektől! Az egyetlen módszer, hogy munícióhoz jussunk, ha elfoglaljuk az ellenfél egy raktárát. Még szerencse, hogy a csapatunk tagjai között tetszés szerint váltogathatunk, a szükségnek megfelelően kiválasztva a lőszerrel legjobban gazdálkodó harcost, de az ellenség hulláitól elvehető lőszer és fegyver ötlete meglehetősen alapvető ebben a kategóriában.
Fontos elem egy akciójátékban a jól felépített küldetésháló - na, erre a Alpha Black Zero: Intrepid Protocolban ne számítsunk. Ugyan viszonylag változatos missziókkal találkozhatunk, ezekben annyi az ismétlődő elem, hogy nagyon hamar unalmasnak találjuk majd őket. Akadnak példának okáért olyan küldetések, melyekben konvojokat kísérgetünk ide-oda. Igen, ide-oda. Miután megérkezett a konvoj a célállomásra, már indulhatunk is vissza vele. Ezzel még nem is lenne különösebb gond, az viszont már kellemetlenebb, hogy a terepen, melyen áthaladunk, nemes egyszerűséggel "újra termelődnek" a korábban likvidált ellenségek. Egy fantasy játékban még elfogadható ötlet ez, de egy - kétségtelen, hogy sci-fi - katonai programban azért elég furcsa...
A grafikával kapcsolatban talán elegendő lenne annyit említeni, hogy a program a Croteam Serious motorját használja, mely előnyeit és képességeit aligha kell bárkinek ecsetelni, aki kicsit is járatos az akcióprogramok világában. A motor lehetővé teszi, hogy viszonylag szerény gépigénnyel - mondjuk a minimális gépigény azért annyira nem mérsékelt - hatalmas területek kerüljenek ábrázolásra. A probléma csak az, hogy míg a Serious Sam: SE esetében remek hangulatot varázsoltak a fejlesztők a temérdek egzotikus színnel, addig az Alpha Black Zero a barna és a szürke temérdek árnyalatával próbál színt vinni az életünkbe - csekély sikerrel.
Eddig túl sok jót nem mondtunk a programról - és a csak kooperatív módban és legfeljebb négyen játszható multiplayerről még nem is szóltunk -, és kétségtelen, hogy nem pályázhat az év akcióprogramja címre. Ennek ellenére akik kedvelik a csapatos, de emellett pörgős shootereket, azok szánjanak rá néhány napot vagy legalább órát.
Rendszerkövetelmény:
Processzor | P3 1000 |
RAM | 256 Mbyte RAM |
HDD | 1.9 GB |
VGA | 64 MB VRAM |