A C3 Alapítvány 2004 szeptemberében második alkalommal hirdetett versenyt 19 év alatti fiatalok számára <19 szabadfogású számítógép címmel. a versenyre bármilyen számítógéppel készített pályaművet nevezhettek vállalkozó kedvű indulók: alkotásaik között egyaránt találhatunk logikai játékot, táncoló robotot, animációt vagy éppen egy sci-fi film videoparódiáját.
Az idei versenyre összesen 460 darab érvényes pályamű érkezett, ezek közül 64-et a határon túlról, többek között Romániából, Szlovákiából, Szerbiából juttatták el a zsűrinek készítőik. Mivel többen csapatként indultak a megmérettetésen, a résztvevők száma összesen 576 főt tett ki, a 2003-as, első alkalommal megrendezett Szabadfogású Számítógép versenyen indulók közül az idén 105-en próbáltak ismételten szerencsét. 2004-ben a legtöbb ifjonc saját készítésű weboldallal indult a megmérettetésen, ezekből 226 pályamű érkezett. Emellett sokan pályáztak saját programjaikkal (113 pályamű), illetve videoanyaggal is (81 pályamű), de szép számmal érkeztek be rajzok, grafikák, valamint mobilkommunikációs alkalmazások és sok más érdekesség is. A szakemberekből és művészekből álló zsűri 32 pályaművet találtak érdemesnek a díjazásra. Tagjai a pályaművek elbírálása során a kreatív ötleteket, a tartalmat, a jó megoldásokat helyezték előtérbe, valamint figyelembe vették a nevezők életkorát is. A fődíjak közül az [origo] 1 éven át fizetett, havi 100 ezer forintos ösztöndíját megosztva nyerte el Digitális iskolatáska címet viselő szoftveréért a 17 éves Kocsis Zsolt, illetve egy Matrix Reproductio című videoanimációt készítő, 16 éves ikerpár, Szűcs Péter és Szűcs Gábor.
Kovács Zsolt Delphi nyelven írt, a készítő elmondása szerint 3 hét alatt elkészített programja a tanulás számítógépes támogatását szolgálja, s többek közt iskolai tankönyvek digitalizált változatait tartalmazza - melyet a szerző folyamatosan bővíteni fog -, de szövegfelolvasó modullal is rendelkezik. A másik nyertes pályamű a népszerű Mátrix mozifilm-trilógia három részből álló paródiája. A videofilmet készítő ikerpár elmondása szerint eredetileg saját szórakozásukra, s nem kifejezetten a versenyre készítették paródiájukat, melyben viszontláthatunk számos olyan speciális effektust, amelyeket a Mátrix-filmekből ismerhetünk. A készítők saját bevallásuk szerint teljesen autodidakta módon sajátították el a digitális filmszerkesztés fortélyait, s a filmet egy DV-videokamerával rögzítették, az utómunkát pedig egy teljesen átlagos PC-n végezték el összesen körülbelül 2 hónap alatt.
Szintén értékes díjat, egy-egy IBM notebookot vihetett haza a 15 éves Bándi Gábor Winter Reaper című zenéiért, illetve a 16 éves Incze Attila Ravasz négyzet című, háromdimenziós logikai játékáért. A 14 éves Ébert Dávidot pedig Shutdown Monster nevű, ingyenes segédprogramjáért jutalmazták laptoppal. A szoftver egyébként már jó ideje elérhető nemzetközi letöltőoldalakon, s PC-k időzített vagy valamilyen feltételhez kötött leállítását teszi lehetővé.
A további 27 nyertes pályamű között megtalálható például a főváros tömegközlekedését valós időben modellező szimulátor, tetőfedési technológiákat bemutató honlap, online kvízjáték, CAD-szoftverrel tervezett irodaház, weboldal-letöltő szoftver, de még "Internetes alkoholista játék" is. Ezen pályaművek készítőit többek közt egyéves ADSL-elérésekkel, újság-előfizetésekkel, oktatási célú CD-ROM-okkal és pendrive-okkal jutalmazta a zsűri. A <19 szabadfogású számítógép verseny nyertes pályaműveit felvonultató kiállítás 2004. december 4-12-ig tekinthető meg a millenáris park fogadó épületében, naponta 11-20 óra között, de legjobb pályaművek honlapján is elérhetők.