Vasárnap hosszú sorok kígyóztak a japán elektronikai boltok előtt, mivel a Sony útjára bocsátotta Playstation nevű konzoljának hordozható változatát, amelyből a piaci bevezetés napján 200 ezer darabot szállított le kereskedőkhöz. A zsebgéphez Universal Media Disc (UMD) lemezeken lehet megvásárolni jelenleg 21-féle, háromdimenziós grafikájú játékot, de a PSP zene- és videolejátszásra is alkalmas, s vezeték nélküli kapcsolaton keresztül online játéklehetőséget is kínál. A Sony játékkonzolokkal foglalkozó részlegének szóvivője elmondta, a szigetországbeli bevezetés napján csaknem minden példányt eladtak a zsebkonzolból.
A gyártó tervei szerint Japánban az év végéig félmillió darabot kíván értékesíteni, a PSP jövő tavaszi európai és amerikai premierjét követően pedig 2005 március 31-éig világszerte 3 millió darab eladását tervezi. A közel húszezer jenbe, azaz körülbelül 35 ezer forintnak megfelelő összegbe kerülő PSP tíz nappal a rivális Nintendo cég DS nevű új, hordozható játékkonzolja után került a boltokba. A Nintendo üdvöskéje november végén elsőként az Egyesült Államokban, december 2-ától pedig Japánban is árusítják a PSP-nél némileg olcsóbb, 15 ezer jenes, azaz 25 ezer forint körüli áron. A duplakijelzős DS érintőképernyővel is rendelkezik, amelyen keresztül rajz- és csevegőfunkciók használata is lehetséges, támogatja a vezeték nélküli adatátvitelt, de beépített mikrofonján keresztül az eszköz beszéddel is vezérelhetők a vele használt játékok. A Nintendo várakozásai szerint az év végéig világszerte 2,8 millió darabot ad el DS játékgépből, jövő március végére pedig a cég el szeretné érni az 5 millió darabos eladási számot.