A Pew Internet and American Life Project tanulmánya szerint 2004-ben jelentősen növekedett az internetes naplók, vagyis blogok népszerűsége az amerikai felhasználók körében: a tavalyi év során 27 százalékük, 32 millió internetező olvasott online naplókat, ami 58 százalékos növekedést jelent 2003-hoz képest. Az USA-ban körülbelül 120 millió felnőtt rendelkezik világháló-eléréssel, s 7 százalékuk - azaz 8 millió felhasználó - saját webnaplót is működtet - derül ki a tanulmányból.
A megkérdezett amerikai internetezők 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szokott politikai tartalmú blogokat olvasni, 12 százalékuk pedig kommentálni is szokta az egyes blogokon megjelent bejegyzéseket, amennyire erre az adott naplón mód nyílik. Annak ellenére, hogy a webnaplók egyre népszerűbbek, a felhasználók zöme még nem ismeri ezeket: 62 százalékuk a tanulmány szerint nem ismerte a blog szó jelentését.
A projekt készítői a webnapók készítői körében is végeztek vizsgálatot. Ebből kiderül, hogy az amerikai bloggerek 57 százaléka férfi, 43 százalékuk nő, 70 százalékuk szélessávú internetkapcsolattal rendelkezik, s többnyire veterán internetezők: 82 százalékuk ugyanis 6 vagy több éve használja a világhálót.