Kovács Kálmán elmondta, április elejére 41 programot indít a szaktárca, amelyek kilencszáz települést érintenek majd. A programok az elektronikus ügyintézés, az elektronikus önkormányzat megteremtésére irányulnak. A két-három éves program célja, hogy a lakosság számára lehetővé váljon az elektronikus ügyintézés, elsősorban az anyakönyvekhez, a telek- és lakásügyekhez kapcsolódóan.
A program másik fő célja, hogy az önkormányzati hivatalokon belül az elektronikus ügyintézés legfontosabb elemei megvalósuljanak, tehát a papíralapú ügyintézésről egy sor kérdésben átálljanak a papír nélkülire. El kívánják érni azt is, hogy a vállalkozások elektronikus úton kaphassanak gyors információkat, különböző hivatalos ügyeiket az önkormányzatoknál elektronikus úton tudják elintézni.
Kovács Kálmán kiemelte, hogy eddig 2540 darab eMagyarország pontot adtak át, ezek száma a tervek szerint 2006 végére 4 ezerre nő majd. Az informatikai miniszter már egyeztetett több tárca vezetőjével arról, hogy a minisztériumokban keletkezett információkat is elérhetővé tegyék az e-pontokon keresztül. Példaként az agrártárcát említette, ahol a tavalyi esztendőben mintegy 40 ezer kistermelő ezeken keresztül intézte uniós regisztrációját.