A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Neten szervezkedő csomagküldözgetők

Vágólapra másolva!
Míg Németországban a posta ingyenes csomagküldő napját használják ki az internetezők, hogy borsot törjenek a helyi neonácik orra alá, hazai netizenek a szemétnek titulált reklámújságot küldik meg az illetékes minisztériumnak.
Vágólapra másolva!

Egy német internetes fórumban vetődött fel az ötlet, hogy a DHL cég pénteken meghirdetett ingyenes csomagküldő napját használják arra, hogy használhatatlan limlomokkal árasszák el a neonáci pártot. Mint az ötlet felvetője írta: "mindenkinek vannak otthon olyan tárgyai, amelyekkel nem tud mit csinálni, például egy öreg tévékészülék vagy divatjamúlt, sérült porcelán." Majd utalt arra, hogy a neonáci pártnak (NPD) lehetne elküldeni a felesleges holmikat. A DHL ugyanis pénteken egy reklámakció keretében az ország területén feladott csomagokat - 20 kilós súlyig - ingyen kézbesíti. Az interneten szerveződő kezdeményezés hallatán a csomagküldést lebonyolító cég már bejelentette: nincs módja megakadályozni a feladókat abban, hogy kövessék a javaslatot.

A német példától függetlenül vetődött fel egy hazai internetes blogban, hogy a postaládákat elözönlő nyomtatott reklámlapokra csomagküldéssel hívja fel a környezetvédelmi miniszter figyelmét. A kezdeményezők megítélése szerint a nyomtatott reklámújságok "már megszületésük pillanatában szemétté válnak, tovább növelve az országot elárasztó környezetkárosító szeméthalmokat".
Ezért arra hívták fel a honlap látogatóit, hogy a lakásban található reklámújságokat egy egyenlevél kíséretében küldjék el a Környezetvédelmi És Vízügyi Minisztérium postacímére, kérve a miniszter közbenjárását a reklámkiadványokból keletkező szemét mennyiségének törvényben szabályozott módú csökkentéséhez, valamint a környezettudatos magatartás további fejlesztéséhez.

A hazai internetezők kezdeményezése már véget ért, ám nem mondhatni, hogy az érdeklődés tömeges lett volna: mindössze hatan küldték meg a blogtulajdonosnak a részvétel bizonyítékául szolgáló postai feladóvevényt. A német internetezők ötletének fogadtatásáról egyelőre nincs visszajelzés.

MTI - [origo]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!