Egy német internetes fórumban vetődött fel az ötlet, hogy a DHL cég pénteken meghirdetett ingyenes csomagküldő napját használják arra, hogy használhatatlan limlomokkal árasszák el a neonáci pártot. Mint az ötlet felvetője írta: "mindenkinek vannak otthon olyan tárgyai, amelyekkel nem tud mit csinálni, például egy öreg tévékészülék vagy divatjamúlt, sérült porcelán." Majd utalt arra, hogy a neonáci pártnak (NPD) lehetne elküldeni a felesleges holmikat. A DHL ugyanis pénteken egy reklámakció keretében az ország területén feladott csomagokat - 20 kilós súlyig - ingyen kézbesíti. Az interneten szerveződő kezdeményezés hallatán a csomagküldést lebonyolító cég már bejelentette: nincs módja megakadályozni a feladókat abban, hogy kövessék a javaslatot.
A német példától függetlenül vetődött fel egy hazai internetes blogban, hogy a postaládákat elözönlő nyomtatott reklámlapokra csomagküldéssel hívja fel a környezetvédelmi miniszter figyelmét. A kezdeményezők megítélése szerint a nyomtatott reklámújságok "már megszületésük pillanatában szemétté válnak, tovább növelve az országot elárasztó környezetkárosító szeméthalmokat".
Ezért arra hívták fel a honlap látogatóit, hogy a lakásban található reklámújságokat egy egyenlevél kíséretében küldjék el a Környezetvédelmi És Vízügyi Minisztérium postacímére, kérve a miniszter közbenjárását a reklámkiadványokból keletkező szemét mennyiségének törvényben szabályozott módú csökkentéséhez, valamint a környezettudatos magatartás további fejlesztéséhez.
A hazai internetezők kezdeményezése már véget ért, ám nem mondhatni, hogy az érdeklődés tömeges lett volna: mindössze hatan küldték meg a blogtulajdonosnak a részvétel bizonyítékául szolgáló postai feladóvevényt. A német internetezők ötletének fogadtatásáról egyelőre nincs visszajelzés.
MTI - [origo]