A két férfi az egész Ázsiában rendkívüli népszerűségnek örvendő, dél-koreai fejlesztésű "Legend of Mir 3" online szerepjáték felhasználói voltak, s karaktereikkel közösen februárban egy játékbeli feladat teljesítéséért egy virtuális kardot nyertek el, amely a program világában az egyik legértékesebb fegyver.
A Sanghajban élő játékosok egyike később valódi pénzért, 7200 jüanért - azaz több mint160 ezer forintnak megfelelő összegért - titokban eladta azt egy másik felhasználónak. A pórul járt férfi ekkor a rendőrségre ment a "lopást" bejelenteni, ám mivel a helyi törvények nem vonatkoznak a virtuális vagyontárgyakra, a hatóságok nem tudtak segíteni neki az ügy elrendezésében. Ezt követően a virtuális fegyverét elvesztő férfi felkereste otthonában, s bár az megígérte, hogy megadja részesedését, vitájuk hevében leszúrta játékostársát, majd önként feladta magát a rendőrségen - közölte a China Daily. A napilap beszámolója szerint egyébként a különböző virtuális vagyontárgyak eltolvajlásával kapcsolatos ügyekkel egyre nagyobb számban keresik fel a helyi hatóságokat, amelyek megfelelő törvényi szabályozás hiányában nem tudnak segédkezni a havidíj ellenében használható online játékvilágokban kieszközölt csalások felgöngyölítésében.
A virtuális vagyontárgyak feltételezhetően egyre nagyobb szerephez jutnak majd az elkövetkezendő években: tavaly decemberben egy ausztrál játékos közel ötmillió forintnak megfelelő összeget fizetett egy csupán virtuális világban létező szigetért. A fiatalember egyébként remek befektetési lehetőséget lát a dologban, mivel a kibersziget egyes darabjait más játékosoknak fogja továbbértékesíteni. Szintén lehetőséget lát a virtuális tárgyak kereskedelmében a Microsoft. A cég év végén piacra kerülő, következő generációs játékkonzoljához kapcsolódóan online piacteret hoz létre, amelyen a játékszoftverekben használt virtuális pályák, karakterek, autók, térképek, fegyverek, skinek és egyéb tartalmak cserélhetnek majd gazdát valódi pénzért.