A Hostway amerikai webhoszting társaság felmérése szerint a céges blog ragyogó üzleti eszköz lehet, hiszen olcsó, jól behatárolt a célközönsége, és a vállalkozás arculatának is nagyon jót tesz. A céges blog emellett (burkolt) reklámra is felhasználható, illetve a konkurens cégek alaptalan vádaskodásaira is könnyen lehet válaszolni rajta keresztül - áll az Információs Társadalom és Trendkutató Központ Infinit hírlevelében.
Míg a blogok korábban leginkább személyes naplók közzétételére szolgáltak, ma a legváltozatosabb témaköröket (például üzleti, szakmai fórumok) fedik le, általánosan szólva a blog az egyszerű webes publikáció eszközévé vált. A cégek részéről egyértelműek a blogokban rejlő lehetőségek, annál érdekesebb
viszont a felhasználók hozzáállása a kérdéshez. Különös kettősség figyelhető
meg: egyik oldalról a céges weblapon lévő blogot mérvadó információs
forrásként és döntést segítő eszközként használják. Másrészről pedig a
felmérés résztvevőinek közel 60 százaléka szerint jogos, ha egy cég cenzúrázza saját blogját, és a bloggereknek soha nem lenne szabad bizalmas vagy belső információt megosztani a nagyközönséggel.
Hazánkban egyelőre kevésbé népszerűek a blogok. A TechBázis kérdőívére válaszoló több mint 11 ezer olvasó nyilatkozott úgy, hogy fogalma sincs, mi az a blog, 38 százalékuk érdektelennek tartja ezeket, s mindössze 7, illetve közel 3 százalékuk vallotta azt, hogy rendszeres olvasója, illetve szerzője valamilyen blognak.
ITTK Infinit - [origo]