Annak ellenére, hogy a szakemberek két évvel ezelőtt elkezdtek a wap felfutásáról beszélni, úgy tűnik, hogy ez a mobiltelefonokra szabott hálózati technológia nem tudta tömegesen meghódítani még az internetezőket sem - derül ki az NRC és a TNS közös NetMonitor kutatásából. A felmérésből kiderül: bár a hetente legalább egyszer internetező magyarországi felnőttek 97 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, közel háromnegyedüknek pedig wap használatára is alkalmas a készüléke, közülük mindössze 16 százalék (vagyis az összes internetező 12 százaléka) használja rendszeresen a wapot. A magyar internet felhasználók háromötöde - technikai lehetőség vagy érdeklődés híján - sosem veszi igénybe a szolgáltatást. Azt, hogy a wap még az internetezők körében sem sikertörténet, ezeken az adatokon túl jelzi az is, hogy míg az internetezők 94 százaléka fontos információforrásnak, 89 százaléka pedig fontos szórakozási lehetőségnek tartja a világhálót, addig a wapról csupán 10, illetve 8 százalékuk vélekedik így.
A mobil, mint a személyiség része
A kutatás adatai szerint a wapot is használó internetezők csoportja nem mutat jellegzetességeket a hagyományos demográfiai ismérvek - nem, kor, iskolai végzettség stb. - mentén, azaz nem állítható, hogy a wap felhasználók inkább budapestiek vagy magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők lennének.
Ugyanakkor a kutatási eredmények szerint azt, hogy valaki igénybe veszi-e a wap szolgáltatásokat, leginkább mobiltelefonjához fűződő viszonya, attitűdje határozza meg. A wapot az olyan értelemben vett mobilfüggők használják leginkább, akik a mobiltelefont elsősorban nem munkájukhoz veszik igénybe. A "mobilőrülteknek" nevezhető csoport egyfelől rendkívül praktikusnak tartja a mobiltelefonban megvalósult integrált szolgáltatásokat, másfelől úgy tekint készülékére, mint személyisége elválaszthatatlan részére. Ezek a mobilhasználók telefonjaik nélkül nem tudják elképzelni mindennapjaikat, s a mobil számukra a kikapcsolódás és az időtöltés fontos eszközeként is megjelenik.
A navigátor a legnépszerűbb
A wapot használó internetezők körében érdekes módon a navigátor (útbaigazító szolgáltatás, mely több száz objektum címét tartalmazza, és kiindulási pontunk ismeretében azonmód meg is mondja, mely objektum (pl. étterem) található a közelünkben) a legnépszerűbb: 15 százalékuk rendszeresen, 48 százalékuk alkalmanként igénybe veszi. Mozi- vagy koncertműsort 56 százalékuk szokott legalább alkalmanként olvasni, az időjárás felől pedig 54 százalékuk szokott a wapon tájékozódni. Közéleti híreket a wapolók 41, sporthíreket 35 százaléka szokott olvasni, gazdasági információkat pedig egyharmaduk keres a wapon. Banki ügyek intézésére, banki információk keresésére a wapolók 38 százaléka használja mobiltelefonját - 10 százalék rendszeresen igénybe veszi ezt a szolgáltatást.