A civil szervezetek (egyesületek, alapítványok) internetes jelenlétét vizsgálta egy hazai kutatóintézet. Az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ (ITTK) az Infonia Alapítvánnyal közös felmérésében a civil szféra online képviseltségéről készített pillanatképet, továbbá az informatikai ellátottságról, nehézségekről kérdezte az érintetteket.
A megkérdezett 252 hazai civil szervezet kevesebb, mint fele (42 százaléka) rendelkezett saját honlappal. Ezeknek a honlapoknak a harmada azonban egy évnél régebbi híreket tartalmazott, vagy egy éve nem aktualizálták. A vizsgált oldalak negyede nem üzemel megfelelően: bizonyos funkciók nem működnek, egyes linkek nem működő lapokra mutatnak. A honlapok tartalmára leginkább jellemző, hogy csak a szervezetet bemutató és a szervezet szolgáltatásairól szóló információkat nyújt. Az e-mail címen túl - mely egyébként a honlapok 11 százalékán nem is volt feltüntetve - ritkán használják ki a szervezetek az interaktivitás nyújtotta lehetőséget (nincs chat, fórum, levelezőlista).
A mintába került szervezetek több mint 90 százaléka rendelkezik vezetékes telefonnal, számítógéppel; 28 százalékuk munkáját saját informatikus segíti, több mint háromnegyedük pedig internet-hozzáféréssel is rendelkezik. A szervezetek leginkább eszközök tekintetében éreznek hiányosságot, az igény a jobb számítógépekre, új szoftverekre és perifériákra a legnagyobb. Meglepő, de informatikus szakemberekre, pályázatírókra, informatikához értő önkéntesekre tulajdonképpen nincs szükségük, sokkal inkább igényelnének informatikai szakképzéseket a már meglévő munkatársaiknak.