A magyar nyelven kiadott mobilos magazinok és hetilapok olvasnivalóinak felét a magyar közönség - többnyire idősebb - fele egyáltalán nem érti. A szakszavak csak lassan válnak a tömegkultúra részévé, a lapok célcsoportja pedig közben egyre fiatalodik: még a számítástechnika célcsoportjánál is ifjabb az a réteg, amelynek ezeket a nagy tudású készülékeket szánják.
Az tűnik ki ezekből a kiadványokból, hogy a mobil készülékeket többnyire csak az idősek használják telefonálásra, a fiatalabbak minden másra inkább. Fényképezésre, a fényképek továbbítására, videózásra, információ szerzésre, internetezésre, vásárlásra, különféle szolgáltatások igénybevételére, rádiózásra, tévénézésre, játékokra, munkára, zenehallgatásra, flörtölésre csakúgy, mint sminkelésre.
De a mobilkütyüket leginkább mégiscsak "villogásra" szerzik be. A mobiltelefon divatcikké és státusszimbólummá vált. A fiatal, tehetős nők egy része gyakran váltja a mobiljait, ügyel a márkákra, a divatszínek harmóniájára és a luxustermékek használatára. A legújabb vitatéma: más mobil kell-e a nőknek mint a férfiaknak? Bár sok nő tiltakozik e megkülönböztetés ellen, a gyártók szerint mégis mást igényel e két, sok tekintetben különböző piac. Kétségtelen, hogy a nők szeretik a tenyérbe jobban simuló kagylóformákat, a virágos külső fedlapokat, a Swarowski-kristályos díszeket, a jópofa mobiltokokat vagy éppen azt a legújabb modellt, amelynek a tetején kis tükör segíti elő a szájfény minél egyenletesebb ragyogását.
A fiatal tehetős férfiak jelentős része is szeret büszkélkedni a mobiljával, de inkább annak technikai tudásával dicsekszik. Az egyik - a Forma 1-es versenyautók formájára emlékeztető külföldi csúcsmodell - a véralkohol-szintet is képes megmérni a benne található leheletvizsgáló érzékelővel. Ezt a versenyautó formájú futurisztikus készüléket 1,3 megapixeles kamerával, tv-távirányító funkcióval, videorögzítéssel és lejátszással, no meg természetesen MMS-küldő és MP3 lejátszó funkciókkal látták el - a telefon hívás esetén motorhangot ad ki.