Talán nem meglepő, hogy a webes keresések közel egyharmadát a pornóhoz vagy számítógépes játékokhoz kapcsolódó kifejezések teszik ki: a "Paris Hilton", az "xbox 360" vagy az "orálszex" szavakat nap mint nap több tízezerszer gépelik be a keresőoldalak mezőibe.
Hol a kereső?
Ennél jóval megdöbbentőbb, hogy sokan magukat az internetes keresőket is más keresőoldalakon keresztül szeretnék megtalálni. "Amikor az emberek éppen nem játékkal vagy pornóval ütik agyon az idejüket, akkor tájékozatlanságukról tesznek tanúbizonyságot" - nyilatkozta a Forbesnak Danny Sullivan, a Search Engine Watch munkatársa.
A legnépszerűbb keresőszolgáltatást üzemeltető Google neve a tizedik leggyakrabban felbukkanó kifejezés a webes keresések során. Sokan végeznek olyan navigációs kereséseket is, amelynek révén a legismertebb weboldalakat, például az ingyenes postafiókot biztosító Hotmailt, az Amazon.com internetes áruházat vagy a Yahoo keresőportált igyekeznek megtalálni - mondta el Sullivan.
Az amerikai adatokat megerősítik a [vizsla24] statisztikái is: az [origo] keresőjén a Google rendre a húsz legkeresettebb kifejezés között van, és a konkurens szolgáltató, a Yahoo nevének népszerűsége is vetekszik a gyakori pornós kulcsszavakéval.
Tudatlanság vagy félrenyúlás
Tényleg ennyire tudatlan lenne az átlagos internetező? Sullivan szerint elképzelhető, mint ahogy az is, hogy sokan egyszerűen összetévesztik a webböngésző címmezőjét a szoftverbe beépített keresőével, vagy az utólag telepített eszköztáréval, amely közvetlen elérést biztosít ezekhez a szolgáltatásokhoz. Így valószínűleg sokan nem is rákeresni szeretnének a közismert weboldalak nevére, hanem elnavigálni oda - de rossz helyre írják be a címet.
A legfrissebb felmérések szerint az internetezők többsége nincs tisztában még a leggyakrabban hallott internetes fogalmakkal sem (mint például a kémprogram vagy a levélszemét), így érthető, hogy a webböngészőket és a hozzájuk kapcsolódó eszközöket is ügyetlenül kezelik.