Mark Hurd, a HP nemrégiben megválasztott elnök-vezérigazgatója elmondta, az Apple-lel kötött együttműködésnek azért vetnek véget, mert az nem hozott túl sokat a vállalat konyhájára. Emellett az ügylet nincs összhangban a cég termékstratégiájával, melynek egyik alapkövét képezi a termék- és szolgáltatáskínálat leegyszerűsítése. Ennek eredményeként szeptember végétől eltűnnek a boltok polcairól a HP márkájú iPodok, ugyanakkor a cég által gyártott számítógépeken továbbra is megtalálható lesz az Apple iTunes nevű multimédiás lejátszószoftvere.
A HP saját márkanevén kínált - ám ezen túlmenően az eredeti Apple modellekkel azonos - merevlemezes zenelejátszók eladásai mindössze 5 százalékát tették ki az iPodok összértékesítésének.
A rivális gyártó termékének értékesítését célzó, mérföldkőnek tekintett együttműködést még a HP tavasszal elbocsátott elnök-vezérigazgatója, Carly Fiorina kötötte az Apple-lel 2004 januárjában. A cégek közt létrejött megállapodás keretében a HP felvállalta, hogy 2006 augusztusáig nem fejleszt s nem dob piacra saját hordozható zenelejátszó eszközt.