A mobilszolgáltatók számára a harmadik generációs mobilhálózat (3G) beindítása akkor lehet sikeres, ha olyan megfizethető alkalmazásokat kínálnak rajta, amelyekkel ügyfeleket csábíthatnak át a szolgáltatók versenytársaktól - fejtette ki Hidasi István, a Nemzeti Hírközlési Hivatal Tanácsának tagja egy szakmai konferencián szerdán Budapesten. A szakember elmondta, hogy a telített mobilpiacon a verseny már nem a mobilpiacra belépő új előfizetőkért, hanem egymás ügyfeleiért zajlik. Az előfizetők elhódítása főként új alkalmazásokkal lehetséges, ám ilyenek bevezetésére a jelenleg működő technológiák már nemigen adnak módot - tette hozzá.
Hidasi István az ügyfelek átcsábítása szempontjából meghatározó korábbi alkalmazások között példaként említette az sms, a WAP és az MMS megjelenését. Szerinte a szélessávú kapcsolatot, azaz nagy adatforgalmat biztosító 3G idén várható megjelenése több kihívást is állít a mobilszolgáltatók elé: egyrészt lehet-e olyan új alkalmazást kínálni, amiért a tapasztalatok szerint igen lojális előfizetők átigazolnak más szolgáltatóhoz. Másrészt létezik-e ezekért olyan ár, amit a magyar piac meg tud fizetni.