A National Geographic Fotóiskola könyvei a fotózással ismerkedők számára nyújtanak segítséget a tetszetős felvételek elkészítésében. A fényképezés technikájával, a témaválasztással, a komponálás fortélyaival foglalkozik a sorozat egyik új kiadványa, a Fotóiskola fekete-fehérben is, amely a fekete-fehér fotózás rejtelmeibe kalauzolja az olvasót részletes iránymutatásaival.
A neves és tapasztalt fotográfusok munkáival gazdagon illusztrált könyv, konkrét példákon keresztül mutatja be, hogyan kell bánni ebben a monokróm, ám annál mozgalmasabb világban a fényekkel, kontrasztokkal a pillanat hangulatának konzerválása és közvetítése érdekében. Szó esik, többek között, a megfelelő felszerelés kiválasztásáról, a képkészítés technikai részleteiről, de előtérbe kerül az elkészített felvételek feldolgozása, valamint a digitális utómunka során alkalmazható, apró trükkök fontossága és mibenléte.
Külön ki kell emelni, hogy nem csupán a domináns digitális képalkotás módszereivel találkozhatunk a legújabb National Geographic fotóskönyvben, hanem a hagyományos analóg, azaz filmes képrögzítéshez szokott fotósok is megtalálják a rendszerükre jellemző útbaigazításokat, utalásokat. A fényképezés klasszikusának számító monokróm képrögzítés minden szépségét az olvasó elé tárja ez a kiadvány, továbbá rámutat arra, hogy egy színek nélküli képen, mennyivel nagyobb hangsúlyt kaphat a téma, ami máskülönben sokszor elvész a céltalan színorgiában.
Felépítésében a Geographia Kiadó korábbi szakkönyveinek bevált struktúráját követi a másik újdonság, a Digitális fotóiskola haladóknak című könyv, amely a digitális fényképezővel készült felvételek feldolgozást tárgyalja részletesen, példákkal, képernyőfotókkal, útmutatásokkal színesítve. A fotókkal gazdagon illusztrált kiadvány sorra veszi, hogy egy megfelelő program segítségével, milyen átalakítások végezhetőek el könnyűszerrel egy átlagos, mindennapi, vagy akár egy rosszabbul sikerült fotón.
Néhány gyakori hibajelenség korrekciójának leírásán keresztül, a kötet fellebbenti a fátylat a retusálás misztikumáról, egy-két egyszerű megoldás bemutatásával. Természetesen szóba kerül különféle eszközök rövid bemutatása, illetve alkalmazási területei, ám ezek listája korántsem teljes, a könyv csupán csak ízelítővel szolgál a fellelhető technikai újdonságok széles palettájáról szemezgetve. Ha pedig az olvasó kedvet kapna a fényképezéshez a könyvben található képek láttán, hát az sem lesz véletlen, hiszen egy külön fejezetben, hét különböző területen működő fotós munkásságába enged betekintést, jó pár érdekes és ismert felvétel felvillantásával.
A kiadványok egyetlen hiányossága talán, hogy bár a címük és témájuk alapján a monokróm fotózás és a digitális képfeldolgozás iránt komolyabban érdeklődőknek íródtak, a bennük található útmutatók, inkább csak támpontot és kezdő lökést adnak a további fejlődéshez.