Az eddigi legnagyobb online televíziószolgáltatást készül beindítani az America Online (AOL) 2006 elején - adta hírül a Reuters. Az ingyenes, reklámokból finanszírozott csatornákat az interneten keresztül nézhetik majd a felhasználók, és ami a vállalkozást egyedivé teszi a hasonló netes próbálkozásokhoz képest, az a programkínálat lesz.
Ugyan egy ideje már a Google és a Yahoo is próbálkozik az interneten keresztül elhódítani a tévénézőket, egyikük sem rendelkezik azzal, amivel az AOL: saját műsorokkal. Az online szolgáltatások veteránjának számító cég ugyanis száz Warner Brothers-tévésorozat sugárzásának jogát szerezte meg cégcsoporton (az AOL Time Warneren) belüli partnerétől, ami azt jelenti, hogy jövőre majdnem ötezer epizód 3400 órányi műsorával indíthatja el a szolgáltatást.
Az ingyenes netes tévé a jövő
A cég emellett további műsorszolgáltatókkal is tárgyal, és ha minden jól megy, év végéig további 300 tévésorozat összesen 14 ezer epizódját adják majd hozzá a választékhoz. Az America Online a cég vezetőinek nyilatkozatai szerint mintegy 100 millió dollárt spórolt a cégcsoporton belül összehozott egyezséggel, vagyis körülbelül ekkora anyagi előnyre tett szert a netes tévészolgáltatásban érdekelt versenytársai előtt. Az elemzők szerint a közeljövőben az AOL modelljéhez hasonló, hirdetésekből finanszírozott internetes televízió válthatja fel a jelenleg elterjedt pay-per-view rendszereket (ahol a megtekintett műsorszámokat számlázzák ki) és az előfizetéses kábelszolgáltatásokat.