Peter Janeck, a Magyar Telekom hálózati rendszerek divíziójának vezetője 2005. december 19-én ünnepélyes keretek között Miskolcon kikapcsolta az utolsó crossbar központot. Ezzel befejeződött a crossbar központok teljes körű kiváltása digitális központokkal, így a távbeszélő szolgáltatás digitalizáltsága száz százalékos lett a Magyar Telekomnál. Az eseményen jelen volt Jambrik Mihály, az IHM közigazgatási államtitkára is.
A Magyar Telekom távközlő hálózatában a crossbar központok több mint 30 évig működtek. A központok életciklusa azonban lejárt, üzemeltetésük költségessé vált és már nem voltak alkalmasak korszerű, értéknövelt szolgáltatás nyújtására. Ezért a Magyar Telekom 2004 szeptemberében elindította a crossbar központok teljes körű kiváltását. A központokba bekötött ügyfelek száma fokozatosan csökkent, 2005 végéig 130 központ 158 ezer előfizetőjét kötötte át a Magyar Telekom digitális központokba.
Az MTI a Magyar Telekomra hivatkozva közölte: a digitalizáció mintegy 4 milliárd forintba került.
(Az [origo] kiadója a T-Online Magyarország, amely a T-Com-csoport tagja.)