A Jupiter Research és az iProspect közös tanulmányának eredményei szerint az internetezők 62 százaléka egy webes kereső használatakor a beírt keresőszóra megjelenő első találati oldalon lévő valamelyik linkre kattint rá. A legtöbb felhasználó (90 százalék) legfeljebb a találatok első három oldalát hajlandó átnézni.
A tanulmányból emellett többek közt az is kiderül, hogy ha nem találja meg, amit keres, a netezők 82 százaléka újabb keresőszó-kombinációval vagy másik keresővel próbálkozik.
Emellett a felmérés készítői azt is megfigyelték, hogy a megkérdezett mintegy két és fél ezer internetező közül a legtöbben azoknak a cégeknek a neveit jelölték meg ismert márkaként, amelyek a találati listák első oldalán kaptak helyet. Mindez azt jelenti, hogy a nagyobb cégek számára egyre fontosabb, hogy az ismertebb webes keresőkön honlapjaik az első találati oldalakon elérhető legyen, ha ugyanis oldalukat nehéz megtalálni, azzal rengeteg potenciális látogatót veszítenek.