A világ legnagyobb webkeresőjét, a Google-t egy Long Island-i politikus perelte be, akinek állítása szerint a cég "gyermekpornográfiából profitál" - adta hírül az MSNBC. Jeffrey Toback azt állítja, hogy a Google hirdetésként megjelenő szponzorált linkjei között vannak olyanok, amelyek kiskorúakról készült pornográf felvételeket tartalmazó oldalakra mutatnak.
A Google cáfolja, hogy ilyesmi egyáltalán elképzelhető lenne: "Amikor a Google illegális gyermekpornográfiára bukkan, vagy erről értesítik, akkor azonnal eltávolítja azt termékeiből, beleértve a webkeresőt is" - írta Steve Langdon, a cég egyik szóvivője az AP hírügynökséghez eljuttatott levelében, hozzátéve, hogy ilyenkor a hatóságokat is értesítik, és együttműködnek velük a pedofil oldalak elleni harcban.
Toback, aki "a világ legnagyobb és lehatékonyabb gyermekpornó-terjesztőjének" nevezi a Google-t, érdekes módon csak az első számú keresőt pécézte ki magának, és a többi nagy keresőcég, az MSN vagy a Yahoo találatait nem vette górcső alá. A Nassau megyében dolgozó politikus azért vállalta magára a keresőóriás elleni pereskedést, mert véleménye szerint a Google túl van a helyi bíróságok látókörén, és "proaktív lépést" kíván tenni a gyermekpornográfia elleni harcban. Pénzbüntetés egyelőre nincs kilátásban a keresőcég ellen, Toback egyelőre csupán a Google illegális tartalmaktól való megtisztítását szeretné elérni.
Kémprogrammal, popupokkal hirdet a Yahoo?
A világ második legnagyobb internetes keresőjének, a Yahoo-nak viszont komoly összegbe kerülhet, ha beigazolódik a vád, amit Ben Edelman, egy Massachusetts állambéli ügyvéd és kémprogram-elleni aktivista állít - írja az IDG. A jogvédő több hirdető képviseletében nyújtotta be keresetét New Jersey-ben, amely szerint a Yahoo, és a médiaértékesítő partnere, az Overture Services kémprogramokkal és felugró ablakokkal operáló oldalakon helyezte el a drágább, prémium kategóriás hirdetéseket.
A vád alapja az, hogy az olyan népszerű oldalak mellett, mint a CNN vagy a Microsoft webszájtja, a Yahoo az Intermix Media és a Direct Revenue által működtetett oldalakra is kitette ezeket a hirdetéseket. E két utóbbi cég oldalairól viszont egy áprilisban lezajlott eljárás kiderítette, hogy spyware-rel, vagyis a felhasználó tudta nélkül a számítógépre települő szoftverekkel, és felugró ablakokkal "támadja" látogatóit. A vádirat szerint a hirdetéseket olyan weboldalakon is elhelyezték, amelyek népszerű webcímek elgépelt változataira nyíltak meg: például Expedai.com az Expedia.com helyett.
A felperes cégek nem díjazzák ezt a fajta trükközést, és Edelman szeretné visszaperelni a hirdetési díjakat, amiket védencei kifizettek a Yahoo-nak. Így az ügy összességében több százmillió dollárba is kerülhet a keresőcégnek, amely egyelőre nem kommentálta az ügyet.