A Microsoft Soapbox, vagyis szappanosdoboz néven fejleszti saját YouTube-rivális videomegosztó-rendszerét - adta hírül a BBC. Az új szolgáltatás az MSN Video keretein belül indul majd el, és a többi hasonló oldalhoz hasonlóan a felhasználók tölthet nek majd fel rá videókat, amelyeket kommentálhatnak, megoszthatnak egymással, vagy befűzhetik őket weboldalaikra, blogjukra.
"Még mindig az online videó korszakának hajnalán tartunk; ez még mindig csak az első felvonás" - nyilatkozta a BBC-nek Rob Bennett, az MSN egyik vezetője arra utalva, hogy a cég nem késett el az ötlettel. Pár éve még az MSN Video, a Microsoft videofelvételeket kínáló oldala volt az internet legnépszerűbb ilyen szájtja, az elmúlt egy évben azonban jelentősen erőre kaptak a felhasználók által feltöltött tartalmakat kínáló oldalak.
A legnépszerűbb ilyen oldal, a YouTube csaknem 18, a Google Video pedig 13,5 millió látogatót vonz naponta. A Microsoft szolgáltatása azonban még mindig fejlesztés alatt áll: az oldal hat hónap múlva indulhat el, és egyelőre csak meghívásos alapon lehet kipróbálni. A Cnet újságíróinak beszámolója szerint a szájt nem nyújt jelentős újításokat, és összességében kiábrándítónak találták a Soapbox-ot, legalábbis annak alapján, amit jelenleg lehet látni belőle.