Magyarországon kevéssé, az Egyesült Államokban azonban többen ismerik a podcast kifejezést, amely az iPod és a broadcast szavakból jött létre. Az angol szó hobbisták vagy profik által készített rádióműsorok online terjesztésének kényelmes módját takarja: a podcastokra a felhasználók az RSS-hírcsatornákhoz hasonlóan iratkozhatnak fel, megfelelő program birtokában pedig PC-jükre, onnan pedig hordozható lejátszójukra (nem csak iPodra) is automatikusan letöltődnek a legfrissebb adások.
Noha a tengerentúlon már hagyománya van az amatőr rádióadások - újabban pedig már rövid videoműsorok - ilyen technikájú terjesztésének, az USA-ban is meglehetősen kevesen szoktak podcastokat letölteni - derül ki a Pew Internet and American Life Project felméréséből. A tanulmány szerint a több mint 200 millió amerikai internetező 12 százaléka töltött már le valaha podcastot, bár februárban még 7 százalékuk nyilatkozott hasonlóképp. Ugyanakkor a megkérdezett felhasználók csupán 1 százaléka szokott gyakran podcastokat hallgatni. A technológia egyelőre a férfiak körében népszerű, közülük ugyanis 15 százalék, az amerikai női netezők közül pedig 8 százalék szokott podcastokat letölteni.
Az egyik legnagyobb podcast-katalógus, a Podcast Alley kínálatában jelenleg 26 ezer csatorna található, összesen több mint egymillió letölthető műsorral. A technológiát az otthoni gyártású rádióműsorokat készítő amatőrök mellett a hivatásos médiumok is felfedezték: többek közt az amerikai közszolgálati rádió, illetve a BBC is publikál internetes oldalán podcastokat. A The Diffusion Group korábbi prognózisai szerint 2010-re a technológiát az Egyesült Államokban már 56 millióan fogják használni, egy másik cég, a Forrester Research pedig 12 milliós tábort jósol négy éven belül