Daphne Bavelier, az egyetem professzora egy végzős diákjával olyan diákok közreműködésével végezte el kísérletét, akik nem, vagy csak rendkívül ritkán szórakoznak videojátékokkal. A csoport egyik felének tagjai az Unreal Tournament című, háromdimenziós lövöldözős programmal játszhattak nagyjából napi egy órát, míg a többiek pedig a vizuálisan kevésbé látványos logikai játékkal, a Tetrisszel tölthettek el ugyanennyi időt, összesen egy hónapon át.
A résztvevők látását a kísérlet közben egy olyan teszttel vizsgálták, amelyben a diákoknak mindig a T betűt kellett megkeresniük különböző ábrákon: a feladatot nehezítendő egyéb zavaró karakterek is szerepeltek ezeken. Az alanyok csaknem minden nap játszottak a kísérlet napjai alatt, s míg a tetrisesek teszteredményei semmilyen javulást nem mutattak, a lövöldözős játékot használók fejlődést mutattak ezen a téren: ők húsz százalékkal jobb eredményt értek el a többieknél a látásteszteken.
Bavalier elmondta, az akcióban dús - például lövöldözős - játékok használata megváltoztatja annak módját, ahogyan az agy feldolgozza a képi információkat. Az akciójátékok gyakorlatilag csúcsra járatják az emberek látórendszerét, az agy pedig idővel alkalmazkodik ehhez. A kutatók szerint a videojátékos tréning nem csak a normál, hanem a periférikus látásra is hatással van, így elképzelhető, hogy speciális szoftverekkel például tompalátók problémáit is csökkenteni lehet majd.
A kísérletet végző csoport legújabb projektje keretében az agy egyéb módon történő stimulálásának hatásait vizsgálná. Ehhez egy 360 fokos virtuális valóságot közvetítő számítógépes rendszer beüzemelését tervezik.